مدیرفرهنگ و ارشاد اسلامی بافق گفت: ۱۸مهر به عنوان روز بزرگداشت کمال الدین محمد وحشی بافقی در تقویم رسمی ثبت می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  حسین ارجمند رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی بافق در نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان گفت: پس از تصویب ۱۸ مهر ماه به عنوان بزرگداشت مولانا کمال الدین محمد وحشی بافقی در شورای فرهنگ عمومی کشور، این روز در تقویم رسمی ثبت می‌شود.

او افزود: شورای فرهنگ عمومی، قرارگاه فرهنگی شهرستان محسوب می‌شود که سیاست گذاری مسائل فرهنگی شهر و همچنین تحلیل و بررسی موضوعات فرهنگی بر عهده این شوارا است.

ارجمند ادامه داد: تصمیم سازی و پیشنهاد طرح‌های فرهنگی از مهم‌ترین وظایف شورای فرهنگ عمومی است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بافق تاکید کرد: تمام طرح‌های فرهنگی مصوب در شورای فرهنگ عمومی شهرستان حمایت مالی می‌شود.

او افزود: مصوبات جلسات با همت و همراهی اعضای شورا پیگیری و تمام مصوبات لازم الاجرا و ضمانت اجرایی دارد.

ارجمند با اشاره به تکمیل اساسنامه بنیاد وحشی بافقی، گفت: هدف از تشکیل این بنیاد تکریم مفاخر شهرستان برای شناساندن آن‌ها به نسل جوان و استفاده از ظرفیت آن هاست که وحشی بافقی بدون شک سر آمد تمام مفاخر شهرستان و حتی استان است.

نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بافق با موضوع ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و بررسی ابعاد فرهنگی اجتماعی شیوع ویروس کرونا با حضور امام جمعه، فرماندار، مدیرکل ورزش وجوانان واعضای شورای فرهنگ عمومی در دفتر امام جمعه برگزار شد.

حجه الاسلام والمسلمین سید جواد سلیمانی رئیس شورای فرهنگ عمومی در این رابطه گفت: ویروس کرونا بسیاری از حوزه‌ها را درگیر کرده و باید از پرستاران و پزشکان تجلیل کرد که برای حفاظت از سلامت مردم می‌کوشند و ما نیز باید تلاش کنیم تا فرهنگ سازی مبارزه با کرونا به حداکثر برسد.

او افزود: شیوع ویروس کرونا در حوزه‌های مختلف زندگی تاثیر گذاشته و این تاثیر در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی نمود بیشتری دارد.

سرپرست فرمانداری و نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی نیز در این جلسه با اشاره به گسترش روز افزون بیماری کرونا و تبعات اقتصادی و اجتماعی ،گفت: متأسفانه شیوع این ویروس تبدیل به یکی از مشکلات در جامعه شده و لازم است تمامی سازمان‌ها و ارگان‌ها نسبت به ریشه‌کنی و قطع زنجیره انتقال بیماری گام بردارند.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.