امضای تفاهم نامه تاسیس موزه مطبوعات در تبریز

تفاهم نامه تاسیس موزه مطبوعات میان اداره کل میراث فرهنگی و انجمن صنفی روزنامه نگاران آذربایجان شرقی امضا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،تفاهم نامه تاسیس موزه مطبوعات با هدف معرفی جایگاه ویژه مطبوعات آذربایجان میان اداره کل میراث فرهنگی و انجمن صنفی روزنامه نگاران آذربایجان شرقی امضا شد.

حمزه زاده مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان  آذربایجان شرقی گفت: این تفاهم نامه به منظور نیل به اهداف و مقاصد فرهنگی منعقد شده است.

حمزه زاده افزود: طبق این تفاهم نامه اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی متعهد شده است بهره برداری بخشی از خانه تاریخی صلح جو واقع در خیابان تربیت کوچه کرباسی را برای استقرار موزه مطبوعات توسط انجمن صنفی روزنامه نگاران آذربایجان شرقی، فراهم کند.

او گفت: موزه مطبوعات در ۱۷ مرداد امسال در محل خانه تاریخی صلح جو به بهره برداری می‌رسد.

 زینالی رئیس انجمن صنفی روزنامه نگاران استان هم گفت: مطبوعات آذربایجان در شکل گیری ریشه‌های فکری انقلاب مشروطه و بسیاری از حرکت‌های آزادی خواهانه و ضد استبدادی و استعماری دیگر نقش مهمی داشته اند.

 زینالی با اشاره به اینکه تبریز یکی از اصلی‌ترین قطب‌های مطبوعات و روزنامه نگاری کشور در طول عمر مطبوعات ایران است افزود: در همین زمینه و با توجه به اهمیت نقش اصحاب رسانه در جلوگیری از بروز اتفاقات ناگوار در دنیای معاصر به ویژه در حوزه تخصصی، حراست از میراث‌های فرهنگی، تاریخی و معنوی آذربایجان، راه اندازی موزه مطبوعات تبریز به عنوان شهر اولین‌ها ضروری بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.