رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، از برخورد‌های سخت گیرانه برای برگزاری مراسم‌های عزا و عروسی طی روز‌های آینده خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: از مردم تقاضا می‌شود تدارک مراسم‌های عزا و عروسی را نبینند چرا که تیم‌های این دانشگاه و تیم‌های نظارتی مخصوص کرونا از امروز گشت زنی خود را آغاز کرده اند.

او افزود: این تیم‌های نظارت اگر با تجمع بالای انسانی مواجه شوند یا متوجه برگزاری مهمانی، جشن، یا مراسم عزا با تجمع بالا شوند که با بهداشت عمومی منافات دارد با کمک و همکاری مسئولان قضایی و نیروی انتظامی اقدام به تعطیلی این مراسم‌ها می‌کنند.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: اگر پس از برگزاری مراسم با تجمعات بالا فردی مبتلا شود، سیستم بهداشت و درمان به‌عنوان مدعی‌العموم از برگزارکنندگان مراسم شکایت خواهد کرد و با توجه به عزمی که در دستگاه قضا در این زمینه وجود دارد ممکن است تبعات زیادی برای برگزارکنندگان جشن‌ها به دنبال داشته باشد.

او ادامه داد: بار‌ها تأکید شده استفاده از ماسک تنها برای حفاظت از خودمان نیست، استفاده از ماسک در درجه اول برای محافظت از دیگران است و در بسیاری از کشور‌ها قوانین سخت گیرانه‌ای وضع شده و کسی که ماسک نمی‌زند جریمه می‌شود.

شیرانی در پایان گفت: امیدواریم مردم در ایران نیز به خوبی استفاده از ماسک را رعایت کنند تا کار به جایی نکشد که برای عدم استفاده از ماسک جریمه شوند، اما یکی از انتظاراتی که از قانون گزاران در کشور وجود دارد این است که در صورتی که عده‌ای تمکین نکنند، نزدن ماسک را به‌عنوان جرم تلقی کنند و فرد خاطی جریمه یا بازخواست شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار