مهم‌ترین حوادث امروز شنبه سیزدهم تیرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهمترین حوادث امروز شنبه سیزدهم تیرماه سال ۹۹ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

قتل در سراوان /قاتل به دام افتاد

با هوشیاری و سرعت عمل ماموران پلیس آگاهی شهرستان "سراوان" متهم به قتل جوان ۲۳ ساله در کمتر از ۵۰ روز شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ"داریوش سرگلزائی"فرمانده انتظامی شهرستان سراوان گفت: بیست و هفتم اردیبهشت ماه سال جاری گزارشی مبنی بر مفقودیت جوانی ۲۳ ساله به پلیس آگاهی شهرستان سراوان اعلام شد.

او افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد این مرد جوان از تاریخ بیست و یکم اردیبهشت ماه سال جاری از منزل خارج و تاکنون برنگشته است.

سرهنگ سرگلزائی تصریح کرد: کارآگاهان دایره مبارزه با جرائم جنائی پلیس آگاهی سراوان پس از بررسی دقیق اظهارات خانواده این فرد تحقیقات خود را آغاز و در بررسی‌های اولیه خود در رابطه با این ماجرا به جوانی ۳۰ ساله که با اعضای خانواده خود چند روز قبل از گزارش مفقودیت از این شهرستان مهاجرت کرده بودند مظنون شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت: تیم رسیدگی کننده پرونده با استفاده از شیوه‌های نوین پلیسی به ادله و مستندات در خصوص دست داشتن الیاس در قتل فرد مفقود شده دست یافتند.

فرمانده انتظامی شهرستان سراوان خاطر نشان کرد: کارآگاهان دایره مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی پس از اطمینان از صحت موضوع محل اختفای متهم را در خیابان پاسداران شهر یزد شناسایی و در کمتر از ۵۰ روز از اعلام گزارش مفقودیت با دریافت نیابت قضائی او را در اقدامی ضربتی دستگیر کردند.

او عنوان کرد: متهم به قتل در بازجوئی‌های اولیه خود اعلام داشت در پی اختلافات قبلی با مقتول او را به ارتفاعات منطقه "مک سوخته" کشانده و با یک قبضه سلاح کلاش به قتل رسانده است.

سرگلزائی گفت: تحقیقات برای کشف جسد مقتول و دیگر زوایایی پنهان این جنایت کماکان ادامه دارد.

قاچاق کالا در چابهار

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از کشف ۷۰۰ میلیون ریال تلویزیون قاچاق در بازرسی از یک دستگاه پیکان وانت خبر داد.

سرهنگ "حیدرعلی کیخای مقدم  گفت: روز گذشته ماموران کلانتری ۱۱ این فرماندهی هنگام گشت زنی در محدوده بازار قدیم شهر چابهار به یک دستگاه پیکان وانت مشکوک شدند.

او افزود: ماموران این فرماندهی پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی از آن تعداد ۱۰ دستگاه تلویزیون قاچاق و فاقد هرگونه مجوز کشف کردند.

سرهنگ کیخای مقدم بیان داشت: برابر اعلام کارشناسان اداره گمرک ارزش تلویزیون‌های قاچاق کشف شده ۷۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.
فرمانده انتظامی شهرستان چابهار تصریح کرد: در این رابطه خودرو توقیف و فرد متخلف پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

دستگیری مالخر حرفه‌ای با ۱۵۰ میلیون ریال اموال مسروقه

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان "زابل" از دستگیری مالخر حرفه‌ای با ۱۵۰ میلیون ریال اموال مسروقه خبر داد.

سرهنگ "غلامرضامیرشکاری گفت: با کسب خبری مبنی بر خرید و فروش اموال مسروقه توسط فردی سابقه دار در یک واحد صنفی سمساری در یکی از مناطق شهر زابل، موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۱۱ قرار گرفت.

او  افزود: مأموران دایره تجسس کلانتری ۱۱ با کنترل نامحسوس محل و اطمینان از صحت موضوع با هماهنگی قضائی وارد عمل شدند.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان زابل تصریح کرد: در این عملیات ضمن دستگیری مالک این واحد صنفی متخلف در بازرسی از انبار سمساری ۵ عدد موتور کولر، ۴ عدد پمپ آب، ۶ عدد پمپ آب کولر، ۲ دستگاه دوچرخه، ۲ عدد سماور، ۳ عدد کپسول گاز، ۴ عدد پیک نیک، ۵ دستگاه تهویه هوا و... به ارزش تقریبی ۱۵۰ میلیون ریال کشف کردند.

سرهنگ میرشکاری تصریح کرد: تحقیقات از متهم ۲۹ ساله برای شناسایی و دستگیری افراد سارقان کماکان ادامه دارد.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان زابل ضمن قدردانی از همکاری شهروندان با پلیس در شناسایی و کشف جرایم و پاکسازی نقاط آلوده، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی جرم و دستگیری مجرمان اقدام شود.

واژگونی خودروی پراید یک کشته برجای گذاشت

واژگونی خودروی پراید در محور "زاهدان به خاش " منجر به مرگ راننده شد.

سرهنگ "کشواد بهروزی زاده گفت: یک فقره واژگونی خودرو در محور "زاهدان- خاش" به مرکز فوریت های پلیسی110 اعلام و بلافاصله گشت تصادفات پلیس راه به همراه نیروهای امدادی برای بررسي موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

او  افزود: در بررسی های به عمل آمده مشخص شد يك دستگاه سواری پراید با یک نفر سرنشین از جاده خارج و واژگون شده است.

رئيس پليس راه شمال استان سيستان و بلوچستان تصریح کرد: متأسفانه در این حادثه راننده خودروی پراید به علت شدت جراحات وارده در دم فوت کرد.

سرهنگ بهروزی زاده خاطر نشان کرد: کارشناس تصادفات پلیس راه علت تامه این حادثه دلخراش را ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه به علت تجاوز از سرعت مطمئنه اعلام کرده است.

دستگیری سارق حرفه‌ای مغازه با ۵ فقره سرقت در" کنارک"

فرمانده انتظامی شهرستان کنارک از دستگیری سارق حرفه‌ای مغازه با ۵ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ "غلامرضا شهرکی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت مغازه با شیوه و شگرد‌هایی مشابه در شهر کنارک، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری ۱۱ این فرماندهی قرار گرفت.

او افزود: ماموران با بررسی صحنه‌های سرقت و جمع آوری سرنخ‌های موجود، هویت سارق را شناسایی و او را در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر کردند.

سرهنگ شهرکی تصریح کرد: متهم ابتدا منکر هرگونه سرقت شد، اما در مواجهه با شواهد و مستندات پلیس لب به اعتراف گشود و به ۵ فقره سرقت مغازه در سطح شهرستان، اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان کنارک خاطر نشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده، برای سیر مراحل قانونی، به مراجع قضائی معرفی شد.

او  در پایان به کسه و مغازه داران عزیز توصیه کرد: هنگام تعطیلی کار و ترک مغازه، از قفل بودن کامل درب مغازه اطمینان حاصل نمایند و ضمن نصب در بهای ایمن و استاندارد، محل کسب خود را به تجهیزات بازدارنده از قبیل دوربین مدار بسته، آژیر هشدار سرقت مجهز کنند.

کشف ۵۰ تن کود شیمایی قاچاق در شهرستان "هیرمند"

فرمانده انتظامی شهرستان هیرمند از کشف ۵۰ تن کود شیمایی قاچاق از یک انبار زیرزمینی خبر داد.

سرهنگ "حسینعلی سنچولی اظهار داشت: ماموران دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی شهرستان هیرمند با یک سری کار گسترده اطلاعاتی به سرنخ‌های از نگهداری مقادیر زیادی کود‌های شیمایی قاچاق در یک انبار در حاشیه شهر هیرمند خبر داد.

او  افزود: تیم رسیدگی کننده پرونده پس از یک سری تحقیقات میدانی انبار را شناسایی و پس از اطمینان از صحت موضوع با هماهنگی قضائی وارد عمل شدند.

سرهنگ سنچولی تصریح کرد: ماموران انتظامی در بازرسی از این انبار زیرزمینی، ۵۰ تن کود شیمایی قاچاق و فاقد هرگونه مجوز گمرکی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان هیرمند گفت: برابر اعلام کارشناسان اداره گمرک، ارزش این کود‌های شیمایی قاچاق یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

او خاطر نشان کرد: با هماهنگی قضائی انبار پلمب و فرد متخلف با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قضائی به اداره تعزیزات حکومتی معرفی شد.

دستگیری ۱۱ سارق و خرده فروش در "زاهدان"

فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان از دستگیری ۱۱ سارق و خرده فروش مواد مخدر در اجرای طرح امنیت اجتماعی خبر داد.

سرهنگ "حمیدرضا اکبری گفت: روز گذشته پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان با مشارکت دیگر رده‌های عملیاتی طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با محوریت پاکسازی مناطق آلوده و دستگیری خرده فروشان مواد مخدر را در محله "شیر آباد" زاهدان به مرحله اجرا گذاشت.

او افزود: در این طرح یک روزه پس از شناسایی چند پاتوق فروش و توزیع مواد مخدر در محله شیر آباد زاهدان طی چند عملیات ضربتی ۸ خرده فروش حرفه‌ای مواد مخدر بهمراه ۳ سارق حرفه‌ای دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان با اشاره به کشف ۶ فقره سرقت شامل ۴ فقره سرقت اموال داخل خودرو و ۲ فقره سرقت منزل در شهرستان زاهدان با دستگیری این سارقان خاطر نشان کرد: در این طرح ضمن توقیف ۲ دستگاه موتورسیکلت مسروقه، در بازرسی از مخفیگاه متهمان یک قبضه کلت کمری، ۹۵ عدد پایپ استعمال مواد مخدر صنعتی و مقادیری انواع مواد مخدر کشف شد.

سرهنگ اکبری بر استمرار طرح‌های پاکسازی در مناطق آلوده و برخورد جدی پلیس با سوداگران مرگ و خرده فروشان مواد افیونی تأکید و خاطر نشان کرد: تمامی خرده فروشان دستگیر شده با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار