پتانسیل بالای مزارع پرورش میگو‌چوئبده برای ایجاد اشتغال

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ویژه آبادان گفت:مزارع پرورش میگو‌ چوئبده که بیش از دو دهه از آغاز فعالیت آن می گذرد پتانسیل بالایی برای ایجاد اشتغال پایدار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،بیژن ربیعی معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ویژه آبادان در نشست  بررسی و رفع مشکلات مرتبط با حوزه پرورش آبزیان آبادان با تاکید بر اهمیت اقتصادی و نیز امنیتی  فعالیت مزارع پرورش میگوی این شهرستان گفت:رفع مشکلات زیرساختی ازجمله برق ، ترمیم جاده دسترسی، گازرسانی ؛لایروبی انهار و غیره این مزارع نیازمند مشارکت و حمایت سازمان شیلات ایران است.

او افزود : اقتصاد آبی با بهره مندی مطلوب از آب های روان برای توسعه اقتصادی منطقه از موضوعات مهمی است که باید نهایت استفاده را از این مواهب  طبیعی برد.مرزی بودن شهرستان و رودخانه اروند رود و‌ بهمنشیر پتانسیل بالایی برای تجارت آبی و صید و‌صیادی و پرورش آبزیان ایجاد کرده است و همین امر موجب گردیده حجم بالای جلسات دولت در شهرستان به رفع موانع تولید و فعالیت در حوزه صید اختصاص یابد.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ویژه آبادان با اشاره به سیاست گذاری های  سازمان شیلات ایران در سال جدید مبنی برتوسعه آبزی پروری و رشد تولید میگو در سطح کشور تاکید کرد: سایت چوئبده به تنهایی در صورت بهره برداری کامل قادر خواهد بود بخش مهمی از انتظارات سازمان شیلات را برآورده سازد.

ربیعی همچنین از عزم نمایندگان مجلس  برای احیای صنعت آبزی پروری آبادان قدردانی کرد و گفت :بخشی از مشکلات کوچک سایت پرورش میگو  که در سطح شهرستان و استان  قابل حل است در کار گروه ویژه بررسی و دنبال می‌شود، اما حل مشکلات عمده که نیازمند اعتبار اساسی است ،مساعدت نمایندگان را می طلبد.

او افزود : سایت پرورش میگو‌ چوئبده که بیش از دو دهه از آغاز فعالیت آن می گذرد پتانسیل بالایی برای ایجاد اشتغال پایدار دارد که البته به جهت مسایل متعدد متاسفانه از قریب به۱۱۴  مزرعه صرفا به صورت میانگین سالیانه ۳۰ مزرعه فعال می باشد.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ویژه آبادان تصریح کرد:نشست کارگروه تخصصی بررسی مسائل حوزه آبزی پروری پایان هفته  جاری برگزارمی شود و انتظار میرود همه مسئولان دستگاه ها  شخصا در نشست حضور داشته باشند .

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.