کمیته روابط خارجی پارلمان عراق اعلام کرد اخراج نیرو‌های آمریکایی در رأس مذاکرات مصطفی الکاظمی در سفرش به پایتخت آمریکاست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المعلومه، کمیته روابط خارجی پارلمان عراق امروز شنبه اعلام کرد ترجیح می‌دهد شماری از نمایندگان فراکسیون‌های بزرگ پارلمان، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر را در سفر به واشنگتن، پایتخت آمریکا همراهی کنند؛ همچنان که مسأله خروج نیرو‌های آمریکایی در چارچوب اولویت ها، به اعتبار اینکه تکمیلی برای دور نخست مذاکرات هستند، به شمار می‌روند.

عامر الفایز، عضو کمیته روابط خارجی پارلمان عراق در سخنانی به پایگاه خبری المعلومه گفت: سفر الکاظمی در چارچوب جدولی است که برای سفر‌های آتی به کشور‌های مجاور و برخی کشور‌های اتحادیه اروپا با هدف تحکیم روابط میان عراق و این کشور‌ها برای بازگشایی روابط اقتصادی و امنیتی با این کشور‌ها تدارک دیده شده و واشنگتن نیز از جمله این کشورهاست.

وی سفر الکاظمی به واشنگتن را دارای ابعاد بزرگ و ویژه در سطح امنیتی خواند و گفت: از جمله اولویت‌ها پرونده‌های مورد بحث در واشنگتن، تدوین جدول زمانی خروج نظامیان آمریکایی از عراق است تا مباحث مربوط به دور نخست گفتگو هم که چند هفته پیش از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، تکمیل شود.

الفایز گفت: انتظار می‌رود که هیئتی از پارلمان عراق مرکب از نمایندگان فراکسیون‌های بزرگ با هیئتی که قرار است با الکاظمی به واشنگتن سفر کنند، همراه باشند.

ائتلاف الفتح به رهبری «هادی العامری»، فرمانده سازمان بدر، زیرمجموعه سازمان الحشد الشعبی هم از نخست وزیر عراق خواسته است شخصیت‌هایی از این ائتلاف به منظور اطلاع از روند مذاکرات بغداد – واشنگتن با او به واشنگتن بیایند.

پیشتر وزیر خارجه عراق از سفر نخست وزیر این کشور به واشنگتن در ماه جاری میلادی (ژوئیه) به منظور تکمیل دور قبلی مذاکراتی خبر داد که ماه قبل از طریق ویدئو کنفرانس درباره آینده همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی میان دو کشور برگزار شده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار