۴۰۰ روستای خراسان جنوبی تا پایان امسال به شبکه سراسری گاز متصل می‌شوند.

هاشمی مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی امروز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت:  اتصال «۳۹۹ + یک» روستا به شبکه گاز از برنامه‌های امسال شرکت گاز خراسان جنوبی است که با تلاش همه همکاران محقق خواهد شد.

او افزود: گازرسانی به این ۴۰۰ روستا بزرگترین برنامه گازرسانی شرکت گاز استان در کشور است که امیدواریم با تحقق آن به بالاتر از متوسط کشوری نزدیک شویم.

جشن اتمام گازرسانی به روستا‌ها نزدیک است

هاشمی بیان کرد: هم اکنون ۷۷ درصد روستا‌های خراسان جنوبی از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند که با اتصال ۴۰۰ روستا تا پایان امسال، جمعیت روستایی زیر پوشش به بیش از ۹۰ درصد یعنی بالاتر از میانگین کشوری می‌رسد.


بیشتر بخوانید


مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی به نگاه ویژه دولت برای گازرسانی به روستا‌های خراسان جنوبی اشاره و اظهار کرد: ۷۷۱ روستای استان تاکنون به شبکه سراسری گاز متصل شده اند که با اتصال ۴۰۰ روستای دیگر تا پایان امسال، روستا‌های بهره‌مند به حدود هزار و ۲۰۰ مورد می‌رسند.

خراسان جنوبی، برتر کشور در گازرسانی به شهرک‌های صنعتی

او همچنین اقدامات این شرکت در گازرسانی به واحد‌های تولیدی واقع در شهرک‌های صنعتی را قابل توجه دانست و تصریح کرد: پارسال ۴۵۰ واحد صنعتی شهرک‌ ها و نواحی صنعتی گازرسانی شدند که خراسان جنوبی در حوزه گازرسانی به این واحدها، برتر شناخته شد.

هاشمی ادامه داد: امسال هم بیش از ۲۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان به شبکه سراسری گاز متصل می‌شوند و نهضت گازرسانی را به اوج می‌رسانند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی از ادامه نهضت گازرسانی به واحد‌های مسکن محرومان هم خبر داد و افزود: گازرسانی به ۱۰ هزار واحد مسکن محرومان، یکی از برنامه‌های مهم امسال در خراسان جنوبی است که پس از تحویل این واحدها، اجرایی می‌شود.

او تصریح کرد: در مجموع برای گازرسانی به پروژه‌های شهری و روستایی استان بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که شرکت ملی گاز آن‌ها را تامین می‌کند.

۱۶ شهر و ۷۲۵ روستا در خراسان جنوبی، در هفت سال گذشته از نعمت گاز برخوردار شده اند که گازرسانی به دیهوک شهر بدون گاز خراسان جنوبی از اوایل امسال آغاز شده است.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.