دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رفسنجان گفت: با برهم زنندگان نظم و امنیت جامعه در فضای حقیقی و مجازی با قاطعیت برخورد می‌شود.

برخورد قاطع با برهم زنندگان نظم در فضای حقیقی و مجازیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ایمان شهسواری دادستان رفسنجان گفت: از ابتدای سال ۱۲۵ هزار و ۳۱۳ مترمربع از اراضی دولتی محدوده شهر رفسنجان رفع تصرف شده است.

او افزود: از اول تیرماه ۹۸ تا به امروز قضات و کارکنان دادسرای رفسنجان ۲۲ هزار و ۷۶۷ پرونده رسیدگی کردند.

او ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی در دادسرای رفسنجان را بالای ۹۰ ذکر کرد واظهار داشت: یکی از سیاست‌های قوه قضاییه برای جلوگیری از فساد و کارچاق کنی در دستگاه قضایی، راه اندازی سامانه‌های الکترونیکی از جمله سامانه "ثنا" بود.

شهسواری به سال جهش تولید و حمایت از مشاغل اقتصادی اشاره کرد و گفت: با حمایت قوه قضاییه و تشکیل کارگروه رفع موانع تولید در دادگستری مرکز استان از تعطیلی کارخانه اروند چرخ جلوگیری شد.

دادستان رفسنجان به شرایط کرونا در کشور اشاره کرد و افزود:در این رابطه چندین دستور قضایی و بازدید از بانک‌ها و نقاط شلوغی که امکان انتشار ویروس وجود داشت صادر شده است.

او بیان کرد: در دادسرای رفسنجان دو شعب تحقیقی دادیاری برای رسیدگی سریع‌تر به پرونده‌ها راه اندازی شده و ۴ نفر کارمند به این مجموعه اضافه شده است.

دادستان رفسنجان با اشاره به اینکه بیش از ۱۵ درصد جمیعت کیفری رفسنجان کاهش پیدا کرده، گفت: رفسنجان رتبه اول استان در کاهش جمعیت کیفری به دست آورده است.

شهسواری یادآور شد: تصویب قانون کاهش مجازات حبس تعزیری از هفته آینده اجرایی می‌شود که با اجرایی شدن این قانون کاهش جرایم کیفری را در زندان‌های کل کشور خواهیم داشت.

او تصریح کرد: در سال ۹۸ تعداد ۳۷۰ نفر خرده فروش از رفسنجان و توابع شهر دستگیر و ۵۲۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد.

این مقام قضایی بیان داشت: توسط وزرات اطلاعات باند توزیع کننده هروئین در رفسنجان با کشف ۲۹ کیلوگرم و دستگیری دو نفر متهم متلاشی شد.

دادستان رفسنجان تاکید کرد: با برهم زنندگان نظم و امنیت جامعه در فضای حقیقی و مجازی با قاطعیت برخورد می‌شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.