مستند ساز نهاوندی از تولید فیلم مستند نهاوند، تاریخ ،تمدن و فرهنگ در چهارقسمت ۳۰ دقیقه‌ای پخش از شبکه‌های سیما خبرداد.

تولید مستند ۱۲۰ دقیقه‌ای در نهاوندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،علی کاظم نادری کارگردان و مستند ساز نهاوندی گفت: پس از ۲ سال تصویر برداری از همه جاذبه های تاریخی فرهنگی و گردشگری نهاوند فیلم مستند ، نهاوند ، تاریخ ، تمدن و  فرهنگ در ۴قسمت ۳۰ دقیقه ای تحویل شبکه ۵ و ۴سیما شد و به زودی زمان پخش آن به اطلاع مردم خوب نهاوند می رسد.

او گفت:  به دلیل موضوعات مختلف و جذابیت سوژه ها در چهار قسمت سی دقیقه ای آماده پخش شد که مصاحبه هایی با شخصیت هایی مانند دکتر مهدی رهبر باستان شناس معروف و کاوشگر معبد لائودیسه  نهاوند و دکتر مهرداد ملک زاده باستان شناس و یکی از کاوشگران تپه گیان نهاوند در سال ۱۳۸۰ و رئیس موزه ملی ایران و کارشناسان از دیگر آیتم این مستند است.

فیلم مستند نهاوند تاریخ تمدن فرهنک در چهارقسمت 30 دقیقه ای از شبکه های سیما پخش می شود
کارگردان مستند نهاوند، تاریخ ، تمدن و  فرهنگ بیان کرد: این مستند که بخش اول آن شامل معرفی شهر نهاوند و تپه گیان است در سی و دو دقیقه آماده نمایش شده است و بخش دوم که مربوط به معرفی معبد لائودیسه و معرفی کاوشهای آن با تلاش  دکتر مهدی رهبر است در ۳۰ دقیقه تدوین  شده است.

او افزود: بخش سوم  و چهارم ، جاذبه های گردشگری و تاریخی نهاوند ، بازار نهاوند ، تاریخ نهاوند در چهل سال گذشته و وقایع دوران انقلاب ، ابوذر نهاوند و بمباران نهاوند در دوران جنگ تحمیلی و همچنین سراب ها و جاهای دیدنی این شهر کهن  و همچنین  ادبا ، شاعران و علمای نهاوند  را در برمی گیرد و تاریخ و گذشته این شهر را معرفی می کند .فیلم مستند نهاوند تاریخ تمدن فرهنک در چهارقسمت 30 دقیقه ای از شبکه های سیما پخش می شود
نادری گفت: ساخت این مستند از سال ۹۷ شروع شد و مراحل مختلف آن تا اردیبهشت امسال به طول انجامید و با چند دوربین از نماهای مختلف تصویربرداری شد.

کارگردان نهاوندی افزود: متاسفانه در تولید این مستند هیچ کدام از اداره ها و بخش خصوصی نهاوند ما را کمک نکردند و جلساتی هم که با آنها داشتیم فایده ای نداشت و گروه ما این فیلم را به عشق مردم نهاوند تهیه کردند.

فیلم مستند نهاوند تاریخ تمدن فرهنک در چهارقسمت 30 دقیقه ای از شبکه های سیما پخش می شود
نادری بیان کرد: برای تولید مستند نهاوند اینجانب به عنوان‌ تهیه کننده نویسنده و کارگردان اول و  علی سهرابی به عنوان کارگردان دوم و مدیر هماهنگی و تصویربرداری همچنین دستیاران کار خانم ها نرگس نسیم صفیه نادری و عفت روزبه در تهران و نهاوند بودند.

او گفت:  حسن و حسین سهرابی  در تصویربرداری این مجموعه ما را یاری کردند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.