همیاری روستانشینان شهرستان اراک برای مبارزه با کرونا

روستائیان شهرستان اراک در مبارزه با کرونا به کمک شورا ودهیاری آمدند.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، کرونا ویروس اواخر بهمن ماه وارد کشور و ۳۱ بهمن ماه اولین موارد در استان قم مشاهده شد و روز اول اسفند ماه اولین ابتلا به این بیماری در استان مرکزی و شهر اراک اعلام شد و استان مرکزی بعد از استان قم، دومین استانی بود که ابتلا به کویید ۱۹ را علام کرد.

با وجود اینکه استان مرکزی جزو اولین استان‌هایی است که ابتلا به کرونا ویروس داشت، اما خوشبختانه با همدلی مردم و مسئولان این ویروس مدیریت شد و اکنون استان مرکزی در وضعیت زرد است.

  اهالی رستا‌های طرمزد وراهزان شهرستان اراک به استفاده از امکانات خود و جمع آوری مواد ضد عفونی اقدام به گند زدایی روستا کردند.

عزیزی دهیار روستای طرمزد اراک در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت: اماکن پر تردد مثل واحد‌های صنفی روستا، میادین ومساجد به صورت مستمر گندزدایی می‌شود و اهالی روستا با بکار گیری توصیه‌های بهداشت فردی وپرهیز از تجمعات ومسافرت غیر ضروری از خود در برابر ویروس کرونا مراقبت می‌کنند.

اسفلایی عضو شورای اسلامی روستای راهزان اراک هم  در گفت و گو با  گفت: با استفاده از تراکتور وسم پاش‌های موتوری ودستی اهالی که در بخش کشاورزی استفاده می‌شود تا کنون معابر واماکن عمومی روستا شش مرحله گندزدایی شده است.

استان مرکزی بیش از ۸۰۰ روستای بیش از ۲۵ خانوار سکنه دارد که ۲۳ درصد جمعیت یک میلیون و ۴۲۹ هزار نفری استان در روستا‌ها زندگی می‌کنند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.