معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار سنندج گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون ۲۰۶ قلاده سگ آزاد توسط شهرداری سنندج عقیم‌سازی و پلاک‌گذاری شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، یحیی نظری معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار سنندج گفت:با توجه به اینکه از لحاظ شعری و قانونی کشتن سگ ممنوع است بنابراین شهرداری به ناچار اقدام به جمع‌آوری یا عقیم‌سازی آنان می‌کند.

او با بیان اینکه حدود سه هزار قلاده سگ بی صاحب در سنندج وجود دارد، افزود: زنده‌گیری و عقیم‌سازی سگ‌ها از نظر زیرساخت و امکانات هزینه‌های زیادی دارد به همین خاطر امکان جمع‌آوری تمام این سگ‌ها وجود ندارد.

معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار سنندج اضافه کرد: برای زنده‌گیری، جمع‌آوری و عقیم‌سازی هر قلاده سگ ۱۰ میلیون و ۶۳۰ هزار ریال هزینه نیاز است که تامین آن برای شهرداری سنگین است.

نظری بر لزوم افزایش زیرساخت‌ها برای عقیم‌سازی و جمع‌آوری سگ‌های آزاد تاکید کرد و یادآور شد: نیاز است از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در این راستا بهره‌ برد همچنان که سمن‌ها آماده همکاری با شهرداری در این زمینه هستند.

او یکی از عوامل تجمع سگ‌های آزاد در شهر را دسترسی آسان آنان به پسماند غذایی دانست و تاکید کرد: مردم باید پسماند را داخل زباله‌دان مخصوص شهرداری بیندازند و شهرداری نیز به موقع اقدام به جمع‌آوری آن کند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.