مشاور ترامپ: چین با ارسال اتباع خود، کرونا را در آمریکا منتشر کرد

مشاور اقتصادی کاخ سفید در اظهاراتی بدون مدرک و دلیل، دولت چین را به گسترش تعمدی ویروس کرونا در آمریکا متهم کرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پیتر ناوارو، مشاور اقتصادی کاخ سفید مدعی شد دولت چین با ارسال صد‌ها هزار نفر از اتباع خود به آمریکا، ویروس کرونا را در این کشور منتشر کرد.

مشاور کاخ سفید در مصاحبه‌ای با ام اس ان بی سی گفت: حزب کمونیست چین با این کار باعث می‌شود که ما در خانه هایمان حبس شویم و شغل خود را از دست بدهیم.

ناوارو گفت: من در آستانه سالروز استقلال آمریکا از همگان می‌خواهم که بدانند که این ویروس از کجا آمده است. چین باعث شد ما در خانه هایمان بمانیم و شغل خود را از دست بدهیم. آن‌ها این ویروس را منتشر کردند. آن‌ها صد‌ها تبعه چینی را به اینجا فرستادند تا ویروس را شیوع دهند.

ناوارو در راستای اتهام زنی مقامات واشنگتن به پکن گفت: آن‌ها (چینی‌ها) این ویروس را تولید کردند و آن را مخفی کردند.

این مقام کاخ سفید با اشاره به محدودیت و قرنطینه شهر ووهان چین گفت چین در حالی که در داخل محدودیت و قرنطینه اجرا کرده بود، به اتباع خود اجازه داد به دیگر نقاط دنیا سفر کنند.

از ابتدای همه گیری ویروس کرونا مقامات آمریکا، چین را به پنهانکاری در خصوص شیوع ویروس کرونا متهم می‌کنند. با توجه به اینکه اولین مورد ابتلا به این ویروس در شهر ووهان چین گزارش شد، آمریکا این کشور را مقصر همه گیری مرگبار آن می‌داند. به باور ناظران سیاسی این دست از اتهام زنی‌های آمریکا تلاشی برای سرپوش گذاشتن بر قصور دولت در مواجهه با بحران شیوع کرونا و در جهت انحراف افکار عمومی است.

اتهام زنی آمریکا به چین در حالی صورت می‌گیرد که نتایج یک مطالعه جدید تیم تحقیقاتی دانشگاه بارسلونا اسپانیا حاکی از آن است که ردپای ویروس ویروس کرونا ماه‌ها قبل از گزارش اولین مورد ابتلا به آن در چین، در فاضلاب شهری بارسلونا کشف شده است.

شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در سطح جهان از مرز ۱۱ میلیون فراتر رفته و به ۱۱ میلیون و ۸۴ هزار و ۶۹ نفر افزایش یافته است. شمار قربانیان ویروس کرونا در جهان نیز به ۵۲۶ هزار و ۳۲۷ نفر رسیده است. در حال حاضر کشور‌های آمریکا، برزیل و هند از کانون‌های اصلی شیوع ویروس کرونا به شمار می‌روند.

آمریکا با ثبت حدود ۵۵ هزار ابتلا به ویروس کرونا، آمار بیشترین شمار مبتلایان را در یک کشور ظرف یک روز شکست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار