رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: ۲ آزمایشگاه بخش خصوصی زاهدان از دیروز جمعه به کمک بخش دولتی برای تشخیص ویروس کرونا در افراد آمدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، سید محمد هاشمی شهری رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار داشت: هم‌اینک ۶ آزمایشگاه دولتی در حال بررسی تست کرونای مردم سیستان و بلوچستان است اما با توجه به روند صعودی آمار مبتلایان به این ویروس ورود همکاران بخش خصوصی به این بخش ضروری به نظر می‌رسید.

او ادامه داد: پس از اعلام فراخوان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان آزمایشگاه‌هایی که تجهیزات و زیرساخت موردنیاز برای انجام آزمایشات مرتبط را داشتند اعلام آمادگی کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: ۲ آزمایشگاه در زمینه تشخیص ویروس کرونا فعالیت خود را در این بخش آغاز کردند و یک آزمایشگاه دیگر نیز از هفته آتی به این مجموعه اضافه خواهد شد.

او بیان کرد: برای جلوگیری از انتشار این ویروس رعایت فاصله گذاری اجتماعی و جدی گرفتن دستورالعمل‌های بهداشتی ضروری است.

هاشمی شهری گفت: ترغیب و ترویج هرچه بیشتر فرهنگ بهداشت فردی و جمعی در محیط خانواده، لغو خریدهای غیرضروری، پرهیز از برگزاری مهمان‌های خانوادگی در این شرایط، و ماندن در منزل از بهترین راهکارها برای مهار ویروس کروناست.

استان سیستان و بلوچستان در حوزه بهداشت و درمان به سه قسمت تقسیم شده که شهرستان‌های شمالی استان شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان‌های مرکزی زاهدان، خاش، سراوان، سیب سوران، تفتان و میرجاوه زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و شهرستانهای جنوبی شامل ایرانشهر، سرباز، راسک، دلگان، بمپور، فنوج، قصرقند، نیکشهر، دشتیاری، کنارک و چابهار زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.