اعزام ۱۰ تیم پزشکی به منطقه عشایری دره تخت ازنا

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: ۱۰ تیم تخصصی، عمومی و دندانپزشکی به منطقه عشایری دره تخت ازنا لرستان اعزام شدند.

اعزام ۱۰ تیم پزشکی به منطقه عشایری دره تخت ازنابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، سرهنگ دوم عبدالوحید ملک آرا مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان اظهار داشت: ۱۰ تیم تخصصی، عمومی و دندانپزشکی شهید دکتر رهنمون با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان، سازمان بسیج جامعه پزشکی لرستان، کانون بسیج جامعه پزشکی و شبکه بهداشت و درمان ازنا به مدت دو روز به منطقه عشایری دره تخت از توابع شهرستان ازنا اعزام شدند.

او افزود: این تیم شامل دو متخصص داخلی، دو متخصص اطفال، دو متخصص زنان و زایمان، متخصص قلب و عروق، جراح عمومی، پنج پزشک عمومی، سه دندانپزشک، بهداشت محیط، ماما، کارشناسان واحد پیشگیری مبارزه با بیماری‌ها، کارشناس تغذیه، اورژانس ۱۱۵، آزمایشگاه و داروخانه بود که جهت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به اهالی عشایرنشین اعزام شدند.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با اشاره به ارائه خدمات انجام شده در این اعزام عنوان کرد: ویزیت رایگان همراه با دارو، آموزش و مشاوره به‌صورت رایگان به اهالی این منطقه انجام شد.

او با بیان ارائه خدمات آزمایشگاهی در این اعزام تصریح کرد: علاوه بر خدمات بهداشتی و درمانی، خدمات دندانپزشکی به اهالی منطقه عشایرنشین به مدت دو روز به صورت رایگان ارائه شد.

ملک آرا با اشاره به خدمات آزمایشگاهی و آموزشی گفت: غربالگری و آزمایش تست کرونا از اهالی عشایرنشین منطقه، مشاوره و برنامه آموزش پیشگیری و مقابله با بیماری‌های واگیر توسط کارشناسان مربوطه، ایستگاه فرهنگی، توزیع پک‌های بهداشتی و توزیع لوازم التحریر از دیگر اقداماتی بود که در این اعزام انجام گرفت.

او با اشاره به اینکه در این اعزام ۵۰۰ نفر ویزیت تخصصی و ۷۰۰ نفر ویزیت عمومی شدند، خاطرنشان کرد: به ۱۵۰۰ نفر خدمات داروخانه‌ای، ۲۵۰ نفر دندانپزشکی، ۲۰۰ نفر آموزش، ۲۰۰ نفر سایر خدمات به صورت رایگان ارائه شد.

مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با اشاره به اینکه این اعزام‌ها معمولاً خدمات دو روزه ارائه می‌دهند، گفت: باید با تکرار این برنامه‌ها در طول سال بتوانیم به فراتر از اهداف خود برسیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.