رئیس پلیس فتا استان زنجان از شگرد جدید کلاهبرداران با دسترسی غیرمجاز به اکانت شبکه های اجتماعی و درخواست پول از دنبال کننده‌های آن ها در زنجان خبر داد.

پلیس فتاسرهنگ  آدینه لو رئیس پلیس فتا استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، گفت: پس از بررسی پرونده هایی که اخیرا به پلیس فتای زنجان واصل شده، مشخص شد مجرمان فضای سایبری پس از دسترسی غیرمجاز به شبکه های اجتماعی شهروندان با دنبال کننده‌های آن‌ها ارتباط برقرار کرده و با ارسال پیامی با این مضمون که نیاز فوری به کمک مالی دارند، از آن‌ها درخواست می‌کنند تا هرچه سریع‌تر مبلغی را به صورت کارت به کارت به حساب آن‌ها منتقل کنند و با این شیوه اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.
 

رئیس پلیس فتا استان زنجان ادامه داد: کاربران شبکه‌های اجتماعی دقت داشته باشند دسترسی به رمز عبور اکانت شبکه‌های مجازی به معنای افشای بخش مهمی از اطلاعات حریم خصوصی کاربران می باشد، به همین دلیل انتخاب یک رمز عبور صحیح و با امنیت بالا امر بسیار مهمی است تا هکر‌ها و افراد سودجو نتوانند به آسانی به اطلاعات شخصی کاربران فضای مجازی دسترسی داشته باشند.
 
سرهنگ آدینه لو تاکید کرد: کاربران قبل از هر گونه اقدامی جهت واریز وجه به حساب بانکی دوستان یا بستگان خود، که به این شیوه از آن ها درخواست کمک کرده‌اند، با صاحب حساب ارتباط برقرار کرده و از صحت پیام و هویت ارسال‌کننده و درخواست او مطمئن شوند.
 
رئیس پلیس فتا  استان زنجان در پایان از شهروندان  خواست تا در صورت مواجهه با موارد مجرمانه و مشکوک در فضای مجازی، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  اعلام کنند.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.