یک ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قم زنده شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم از راه اندازی مجدد یک ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قم به مناسبت میلاد امام رضا (ع) و روز ملی محیط بان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، سید رضا موسوی مشکینی،مدیرکل حفاظت محیط زیست قم  در سخنانی اظهار کرد: یکی از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر قم که در چهارراه حجتیه نصب شده است، امروز جمعه به مناسبت میلاد باسعادت امام الرئوف حضرت رضا (ع) و «روز ملی محیط بان» مجددا راه اندازی شد.


او با بیان اینکه این ایستگاه بیش از دو سال به دلیل مشکلات مربوط به خرابی دستگاه‌ها و کمبود اعتبارات لازم برای تعمیر و رفع نواقص آن‌ها از مدار خارج شده بود، عنوان کرد: برای راه اندازی مجدد این ایستگاه سنجش آلودگی هوا بالغ بر یک هزار میلیون ریال هزینه شده است.


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم افزود: ایستگاه سنجش آلودگی هوا در خیابان حجتیه، امکان اندازه گیری آنلاین گاز‌های آلاینده شامل ذرات معلق، دی اکسید گوگرد، دی اکسید نیتروژن، مونوکسید کربن و اوزون را دارد و با توجه به محل قرارگیری در مرکز شهر، در تعیین شاخص کیفیت هوای شهر قم بسیار مؤثر خواهد بود.


اوبا بیان اینکه شهر مقدس قم دست‌کم به ۱۰ ایستگاه سنجش آلودگی هوا نیاز دارد، از هزینه‌های بالای راه اندازی و راهبری ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا خبر داد و گفت: امیدواریم اعتبارات لازم برای نصب و راه اندازی ایستگاه‌های جدید و نگهداری از ۳ ایستگاه موجود در شهر قم تأمین شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار