مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت:۴۰۰ میلیارد ریال به منظور استانداردسازی و ساخت اسکله هزارتنی بندر اروندکنار آبادان اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،عادل دریس مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت:عملیات اجرایی ساخت اسکله اروندکنار پس از کار مطالعاتی بر جزر و مد و لایروبی آن در آذرماه سال ۹۸ به مناقصه و عملیات اجرایی آن آغاز شد که هم‌اکنون ۴۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

او افزود:برای احداث اسکله به طول ۱۲۰ متر و ۲۰ متر عرض ۳۰۰ میلیارد اعتبار اختصاص یافته و برای ساخت انبار ۲ هزار متری و ساختمان‌های جانبی نیز ۱۰۰ میلیاردریال هزینه خواهد شد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت:با تکمیل پروژه‎‌های در دست اجرا بندرتجاری اروندکنار از نظر ساختاری به بندری استاندار تبدیل می شود.

دریس همچنین افزود:مالکان شناورهای تجاری که در کشورهای حاشیه خلیج فارس نمایندگی دارند با تایید نمایندگی و لحاظ شرایط و پروتکل‌های بهداشتی زمان کرونا امکان صادرات کالا به این کشورها را دارند.

او روند فعالیت بندری در بنادر آبادان و خرمشهر را مطلوب توصیف کرد و اظهار داشت:در سه ماه اول سال جاری صادرات کالا از بندر خرمشهر نسبت به مدت مشابه سال جاری ۳۰درصد افزایش یافته و در بندرآبادان که بیشتر در زمینه کالاهای همراه مسافر فعالیت می‌کند اخیرا ۲ شناور پهلو گرفته است. 

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.