استاندار همدان با اشاره به پیشرفت طرح احداث پتروشیمی هگمتانه گفت: این واحد صنعتی در مهرماه سال‌جاری بهره‌برداری می‌شود.

پتروشیمی هگمتانه مهرماه امسال افتتاح می شودگزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سیدسعید شاهرخی، استاندار همدان اظهار داشت: منابع مالی و خوراک اولیه شرکت پتروشیمی هگمتانه طبق وعده مدیر عامل شرکت پتروشیمی ایران تامین شده است.

او اضافه کرد: ظهر دیروز به همراه مدیرعامل صنایع پتروشیمی ایران و جمعی از مسوولان از پتروشیمی هگمتانه بازدید کردیم و آخرین مراحل پیشرفت این طرح را مورد بررسی قرار دادیم.

استاندار همدان گفت: پتروشیمی هگمتانه می‌تواند در راستای سیاست‌های دولت تدبیر و تقویت شعار سال مبنی بر جهش تولید، نقش موثری در اشتغال و تولید ایفا کند.

شاهرخی با بیان اینکه عملیات اجرایی پتروشیمی هگمتانه به سرعت در حال پیشرفت است افزود: از تمام ظرفیت و امکانات استان برای به سرانجام رساندن این طرح بهره می بریم.

او میزان سرمایه گذاری انجام شده در این طرح را ۷۲۲ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ۵۷ درصد سرمایه مورد نیاز توسط سهامداران بخش خصوصی، ۳۳ درصد توسط پتروشیمی ایران و ۱۰ درصد نیز توسط سرمایه گذار خارجی تامین شده است‌.

پتروشیمی هگمتانه در سال ۱۳۸۳ کلنگ زنی و اتمام این طرح با فراز و فرودهای بسیاری مواجه شد اما از پارسال عزم مسوولان برای بهره برداری از این طرح بزرگ جدی شد.

این طرح در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد پیشرفت دارد و در آستانه راه اندازی است و می تواند برای ۲۳۷ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کند.

انتهای پیام/ د 

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.