حقوق‌دان انگلیسی ضمن تنظیم دادخواستی در دیوان بین‌المللی کیفری، از ترامپ و نتانیاهو به دلیل ارتکاب جنایات جنگی در فلسطین شکایت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از کامن دریمز، ویلیام شاباس، استاد حقوق بین‌الملل دانشگاه میدلسکس لندن ضمن تنظیم دادخواستی در دیوان بین‌المللی کیفری، از این نهاد خواست تا در خصوص نقش سران صهیونیستی و آمریکایی در جنایات جنگی علیه مردم مظلوم فلسطین تحقیقاتی را آغاز کند.

این استاد حقوق‌دان از دیوان بین‌المللی کیفری خواسته تا درخصوص نقش مقامات آمریکایی در خصوص طرح صلح دونالد ترامپ موسوم به معامله قرن بررسی‌های لازم را انجام دهد. این دادخواست از نقش مخرب افرادی همچون دونالد ترامپ، بنیامین نتانیاهو، مایک پامپئو و جرد کوشنر گفته است.

ویلیام شاباس طی یک نشست مطبوعاتی مجازی در خصوص تنظیم این دادخواست گفت: «براساس مفاد اساسنامه رم، تهدید رژیم صهیونیستی به الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری، یک جنایت بین‌المللی به شمار می‌آید».

طبق برنامه صلح دونالد ترامپ موسوم به معامله قرن، بخش عمده ای از کرانه باختری به اراضی اشغالی ضمیمه خواهد شد. براساس این طرح همچنین قدس اشغالی رسما به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی  شناخته می‌شود. 

پیش از این قرار بود روند آغاز فرآیند الحاق از روز اول ژوئیه آغاز شود، اما مخالفت‌های گسترده بین‌المللی در این‌باره موجب عقب‌نشینی مقطعی این رژیم از آغاز طرح الحاق شد. محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرده که در صورت عملیاتی شدن طرح الحاق دیگر به هیچ یک از توافق‌نامه های دوجانبه پایبند نخواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۱۳ تير ۱۳۹۹
چه عجب
آخرین اخبار