سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۱۰۰۰ تن بذر ذرت هیبرید و بیش از ۷۵ هزار تن ذرت دانه‌ای در شهرستان کرمانشاه تولید شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ ابراهیم دارایی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه  گفت: با توجه به مشکلات تأمین بذر ذرت کشاورزان استان از سایر استان‌ها در فصل کاشت، طرح تولید بذر ذرت از چند سال گذشته توسط سازمان اجرا شده که در این راستا و با تلاش کمیته بذر استان و این شهرستان و نیز همکاری کشاورزان حوزه عمل، در سال جاری در ۳۳۴ هکتار از اراضی زراعی شهرستان کرمانشاه ذرت بذری کشت شده است.

او در ادامه با بیان اینکه کشت بذر ذرت هیبرید دارای توجیه اقتصادی  است افزود: هم اکنون میانگین تولید بذر ذرت هیبرید در سطح کشور حدود ۲ و ۸دهم تن در هکتار بوده و این در حالی است که متوسط تولید ذرت هیبرید در شهرستان کرمانشاه بیش از۳ تن در هکتار است که با توجه به بالا بودن قیمت خرید آن نسبت به ذرت دانه‌ای مقرون به صرفه‌تر است.

 سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه اظهار داشت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته کشت ذرت دانه‌ای در مناطق تحت پوشش شهرستان کرمانشاه از اواخر فروردین ماه سال جاری شروع شده و در بیش از ۷۶۰۰ هکتار از مزارع روستا‌های تابعه شهرستان، ذرت دانه‌ای کشت گردیده است.
دارایی گفت؛ در همین راستا مقدار ۱۹۰ تن بذر ؛ ۳هزار  تن از انواع کود‌های شیمیایی از طریق مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌های تابعه در اختیار کشاورزان ذرت کار قرارگرفته است.

 دارایی در پایان صحبت‌های خود ضمن توصیه کشاورزان به کشت و تولید بذر ذرت هیبرید اعلام داشت: گیاه ذرت در صنایع غذایی از اهمیت ویژه‌ای بر خوردار است و این محصول غذایی به همراه گندم و برنج بیش از ۵۰ درصد خوراک مردم جهان را تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.