بسته اخبار حوادث دوازدهم تیرماه ۹۹؛

نقشه شوم زن جوان برای قتل شوهرش / دستگیری قاتل در کمتر از ۲۴ ساعت

مهم‌ترین حوادث امروز پنجشنبه دوازدهم تیرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهمترین حوادث امروز پنجشنبه دوازدهم تیرماه سال ۹۹ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

نقشه شوم زن جوان برای قتل شوهرش

زنی جوانی که نقشه قتل همسرش را با همدستی مردی غریبه کشیده بود کمتر از ۲۰ روز از زمان وقوع جنایت شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ"ابراهیم ملاشاهی" رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان  گفت: حوالی ساعت ۳ بامداد هفدهم خردادماه سال جاری گزارش کشف جسد مردی جوان در کیلومتر ۴۰ محور زاهدان-خاش از طریق راننده یک دستگاه خودرو سواری به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام و بلافاصله تیمی از کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی استان برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

او  افزود: با حضور عوامل انتظامی در محل مشخص شد مردی حدود ۴۴ ساله به ضرب ۲ گلوله سلاح گرم از ناحیه پشت سر به قتل رسیده است.

سرهنگ ملاشاهی تصریح کرد: کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی با بررسی دقیق صحنه جنایت و استفاده از شیوه‌های نوین پلیسی همسر وی مظنون و با هماهنگی مقام قضائی او را برای بررسی‌های بیشتر به پلیس آگاهی احضار کردند.

او  عنوان کرد: متهم که در بازجوئی‌های اولیه منکر هرگونه جرمی بود پس از چندین مرحله بازجوئی‌های علمی کارآگاهان پلیس آگاهی پرده از راز این جنایت برداشت و اعلام داشت مدتی است با مردی جوان به نام مهدی آشنا شده و برای ازدواج با این فرد نقشه این جنایت را کشیده اند.

رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: با اعترافات تکان دهنده زن جوان بلافاصله تیم رسیدگی کننده پرونده وارد عمل شد و همدست ۳۷ ساله متهم را در کمتر از ۲۰ روز از وقوع جنایت در یکی از مناطق شهر زاهدان دستگیر کردند.

او  عنوان کرد: در تحقیقات تکمیلی مشخص شد مرد جوان با همدستی همسر مقتول نقشه قتل را کشیده و به بهانه‌ای او را برای انجام یک کار به سمت شهرستان خاش کشانده و حوالی ساعت ۸ شب در مسیر برگشت در ۴۰ کیلومتری زاهدان به بهانه استراحت کوتاه مدت در کنار جاده پارک و در غفلت مقتول او را با ۲ گلوله سلاح کلت کمری از ناحیه پشت سر مورد هدف قرار داده و به قتل رسانده است.

ملاشاهی خاطر نشان کرد: دو متهم به قتل پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

دستگیری قاتل مرد جوان در کمتر از ۲۴ ساعت

با هوشیاری و سرعت عمل ماموران پلیس آگاهی شهرستان سرباز قاتل جوان ۳۶ ساله در کمتر از ۲۴ ساعت شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ"سیامک مرادی"فرمانده انتظامی شهرستان سرباز گفت: ساعت ۱۲:۳۰ ظهر روز نهم تیرماه سال جاری در پی گزارش یک فقره مرگ مشکوک در درمانگاه بخش "پارود" شهرستان سرباز بلافاصله تیمی از پلیس آگاهی برای بررسی موضوع به محل اعزام شد.

او  افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد جوانی ۳۶ ساله به نام مراد در پی ضربات شدید شیء نوک تیز به ناحیه گردن و کمر و خون ریزی ناشی از جراحات وارده با وجود تلاش‌های تیم پزشکی فوت کرده است.

سرهنگ مرادی تصریح کرد: در بررسی‌های میدانی در روستای محل حادثه مشخص شد مقتول با یک دستگاه موتورسیکلت در حوالی رودخانه روستای "نوبند" در تردد بوده که فردی موتورسوار جلوی راه او را سد و پس از مجروح کردنش با ضربات چاقو از محل متواری شده است.

این مقام انتظامی عنوان کرد: کارآگاهان دایره مبارزه با جرائم جنائی پلیس آگاهی شهرستان سرباز با استفاده از سرنخ‌های موجود و یک سری تحقیقات پلیسی متهم به قتل را شناسایی و در کمتر از ۲۴ ساعت در یکی از روستا‌های همان محدوده دستگیر کردند.

سرهنگ مرادی بیان داشت: متهم به قتل که مردی ۴۴ ساله است در بازجوئی‌های علمی پلیس به قتل در پی اختلافات قبلی با مقتول اعتراف و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

دستگیری کش رو حرفه‌ای با ۶ فقره سرقت

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان زابل از دستگیری یک کش رو حرفه‌ای با ۶ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ "غلامرضا میرشکاری گفت: در پی ۲ فقره سرقت به شیوه کش رو زنی در اماکن شلوغ شهر زابل، موضوع بصورت ویژه در دستور کار ماموران دایره تجسس کلانتری ۱۲ قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری ۱۲ با بررسی اظهارات مالباختگان و یک سری تحقیقات میدانی سارق را که زنی ۳۶ ساله است شناسایی و دستگیری او را در دستور کار خود قرار دادند.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان زابل تصریح کرد: تحقیقات تیم رسیدگی کننده پرونده برای دستگیری متهم ادامه داشت تا اینکه روز گذشته او را در حال سرقت از یک شهروند در یکی از ادارات دولتی شهر زابل دستگیر کردند.

سرهنگ میرشکاری ادامه داد: متهم در بازجوئی‌های به عمل آمده در مواجهه با ادله و مستندات کشف شده به ۶ فقره سرقت با شگرد کش روی، در اماکن عمومی شهر زابل اعتراف کرد.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان زابل با اشاره به معرفی متهم به مقام قضائی از شهروندان خواست توصیه‌های پلیس در جهت حفظ و نگهداری اموال و پیشگیری از سرقت اموال را جدی گرفته و در صورت مشاهده و یا اطلاع از هرگونه موارد مشکوک ومهم مراتب را با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری سارق مسلح منزل در نیکشهر

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان "نیشکهر " سارق مسلح منزل، در کمتر از ۴۸ ساعت به دام افتاد.

سرهنگ "حمید نوری" فرمانده انتظامی شهرستان "نیکشهر گفت: در پی وقوع یک فقره سرقت مسلحانه منزل در شهرستان نیکشهر، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: در این سرقت، فردی ناشناس در ساعات نیمه شب با سر و صورتی پوشیده وارد منزل یکی از شهرندان مسن نیکشهری شده بود و با تهدید سلاح گرم، ۲ دستگاه گوشی تلفن همراه و بیش از ۴ میلیون ریال وجه نقد را از منزل مذکور سرقت کرده بود.

فرمانده انتظامی شهرستان "نیکشهر" تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان با حضور در صحنه‌ی سرقت، به جمع آوری سرنخ‌های موجود پرداخته و با تلاش و پیگیری مستمر خود، سارق را که جوانی ۲۲ ساله بود در کمتر از ۴۸ ساعت شناسایی کردند.

این مقام انتظامی در ادامه اظهار داشت: تیم رسیدگی کننده به پرونده سرانجام با شناسایی مخفیگاه سارق، روز گذشته با هماهنگی قضائی، در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه متهم را دستگیر کردند.

سرهنگ نوری بیان داشت: در این عملیات ضمن کشف تمامی اموال مسروقه، در بازرسی از مخفیگاه متهم، یک قبضه کلت کمری بهمراه چند فشنگ جنگی نیز کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نیکشهر با اشاره به تحویل اموال مسروقه به مالباخته گفت: متهم پس از اعتراف به بزه ارتکابی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف ۳ میلیارد ریال لوازم خانگی احتکار شده در "زابل"

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از کشف ۳ میلیارد ریال لوازم خانگی احتکار شده در بازرسی از یک انبار خبر داد.

سرهنگ "احمد ثمره حسینی  گفت: ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی با کسب خبری مبنی بر دپو مقادیر زیادی لوازم خانگی توسط فردی سودجوء موضوع را به صورت ویژه در دستورکار خود قرار دادند.

او  افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با شناسایی انبار در خیابان هامون محل را به صورت نامحسوس تحت نظر گرفتن و با اطمینان از صحت موضوع وارد عمل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل تصریح کرد: ماموران پلیس آگاهی پس از هماهنگی قضائی به همراه بازرسان اداره تعزیرات حکومتی و نماینده سازمان صنعت و معدن در بازرسی از این انبار ۵۱ دستگاه یخچال فریزر، ۵۱ دستگاه کولر آبی و ۱۸ دستگاه اجاق گاز طرح فر کشف کردند.

این مقام انتظامی عنوان کرد: برابر اعلام کارشناسان اداره گمرک ارزش کالا‌های احتکار شده ۳ میلیارد ریال برآورد شده است.

سرهنگ ثمره حسینی خاطر نشان کرد: انبار پلمپ و فرد متخلف با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

دستگیری ۱۳ خرده فروش و معتاد متجاهر

فرمانده انتظامی شهرستان "چابهار"از دستگیری ۱۳ خرده فروش و معتاد متجاهر در اجرای طرح امنیت اجتماعی خبر داد.

سرهنگ "حیدرعلی کیخای مقدم، گفت: پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان چابهار با مشارکت دیگر رده‌های عملیاتی طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با محوریت پاکسازی مناطق آلوده و جمع آوری معتادان پرخطر را طی هفته گذشته به مرحله اجرا گذاشت.

او افزود: در این طرح پس از شناسایی چند پاتوق معتادان پرخطر طی چند عملیات مجزا ۱۰ معتاد متجاهر جمع آوری و ۳ خرده فروش حرفه‌ای مواد مخدر نیز دستگیر و مقادیری انواع مواد مکشوفه و آلات استعمال کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار با اشاره به استمرار طرح‌های پاکسازی در مناطق آلوده و برخورد جدی پلیس با سوداگران مرگ و خرده فروشان مواد افیونی خاطر نشان کرد: با هماهنگی قضائی معتادان متجاهر به مراکز ترک اعتیاد معرفی و خرده فروشان دستگیر شده نیز با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

دستگیری سارقان مسلح تلفن‌های همراه با ۵ فقره سرقت در ایرانشهر

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان "ایرانشهر "۲ سارق مسلح تلفن همراه با ۵ فقره سرقت به دام افتادند.

سرهنگ "محمود سعادتی" فرمانده انتظامی شهرستان "ایرانشهر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت مسلحانه وجه نقد و تلفن همراه از شهروندان در سطح شهرستان "ایرانشهر" موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان "ایرانشهر" با حضور در صحنه‌های سرقت، به جمع آوری سرنخ‌های موجود پرداخته و با تلاش و پیگیری مستمر خود، سارقان را که ۲ جوان ۲۰ تا ۲۲ ساله بودند و به وسیله یک دستگاه موتورسیکلت در محلات خلوت و حاشیه‌ای شهرستان با تهدید سلاح گرم، اقدام به سرقت مسلحانه وجه نقد و تلفن همراه از شهروندان عبوری می‌کردند، شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان "ایرانشهر" تصریح کرد: سرانجام با شناسایی مخفیگاه سارقان با هماهنگی قضائی و طی یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه هر ۲ سارق دستگیر شدند.

سرهنگ سعادتی بیان داشت: در این عملیات ضمن توقیف ۲ دستگاه موتورسیکلت سرقتی، در بازرسی از مخفیگاه متهمان ۸ دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه، یک قبضه کلت کمری بهمراه چند قبضه سلاح سرد کشف شد.

این مقام انتظامی در ادامه گفت: متهمان که پس از انتقال به پلیس آگاهی و رو به رو شدن با ادله و مستندات محکم پلیس چیزی برای کتمان نداشتند، در بازجویی‌های تکمیلی به ۵ فقره سرقت مسلحانه وجه نقد و تلفن همراه در سطح شهرستان "ایرانشهر" اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان "ایرانشهر" با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی از شهروندان خواست ضمن رعایت هشدار‌های پلیسی، از تردد بی مورد در نقاط خلوت و حاشیه‌ای شهر‌ها به خصوص در ساعات پایانی شب خودداری و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک سریعا با تماس ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار