مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه اعلام کرد:آتش‌سوزی منطقه حفاظت‌شده «بوزین و مرخیل» شهرستان پاوه پس از هشت روز خاموش شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ جلیل بالایی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه عصر پنجشنبه  گفت: پس از هشت روز تلاش بی وقفه نیروهای منابع طبیعی، محیط زیست، شهرداری‌ها، آتش نشانی‌ها و دوست داران محیط زیست بالاخره آتش در منطقه بوزین و مرخیل مهار شد.

او افزود: در عملیات خاموش کردن آتش در ارتفاعات بوزین و مرخیل سه نفر از دوستداران محیط زیست جان خود را از دست دادند و سه نفر دیگر نیز به دلیل انفجار مین مصدوم شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با اشاره به اینکه منشا آتش سوزی از عراق وارد کشور شده بود، گفت: عواملی چون مناسب بودن مرتع، خالی بودن از سکنه، نبود دام و به تبع تعادل نداشتن  دام و مرتع ، مرز، آلودگی به مین و  تناسب نداشتن امکانات محلی با وسعت و توپوگرافی آن از عوامل تشدید کننده آتش و سخت بودن کنترل آن بودند.

او  اظهار امیدواری کرد :با مدیریت و مشارکت «مردم محور» در حفاظت و بهره برداری جنگل ها درآینده شاهد کاهش این‌چین وقایعی باشیم‌.
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.