سخنگوی وزارت خارجه روسیه ضمن مخالفت با تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، قطعنامه آمریکا در این باره را غیرسازنده و غیرموجه توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «ماریا زاخارووا» امروز پنج‌شنبه و در جریان کنفرانس مطبوعاتی خود تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را غیرسازنده توصیف کرد.

زاخارووا با اشاره به پیش‌نویس قطعنامه آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران گفت: پیش‌نویس این قطعنامه دارای بند‌هایی است که به حل و فصل مسائل پیرامون برنامه هسته‌ای ایران ارتباطی ندارد.

وی در ادامه افزود: این قطعنامه شامل تدابیری در راستای سیاست فشار حداکثری علیه ایران است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان این مطلب که اعمال محدودیت‌های جدید علیه ایران غیرموجه است، گفت: از منظر تلاش‌ها برای حفظ برجام و سازش بر سر برنامه هسته‌ای ایران، محدودیت‌های جدید  غیرسازنده است.

آمریکا پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به شورای امنیت ارائه داده و از آن خواسته است تحریم تسلیحاتی ایران را تمدید کند. تحریم تسلیحاتی ایران در ماه اکتبر امسال منقضی خواهد شد.

رویترز هم در این زمینه گزارش داده است که تصویب این قطعنامه مستلزم کسب ۹ رای از ۱۵ رای شورای امنیت است. همچنین لازم است که انگلیس، چین، فرانسه یا روسیه آن را وتو نکنند. اما نشانه‌ها حاکی از آن است که پکن و مسکو به این قطعنامه رای منفی خواهند داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار