نگرانی بایدن از فریبکاری ترامپ در انتخابات و تلاش برای جلوگیری از تقلب

نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد، صد‌ها وکیل را برای جلوگیری از تقلب و فریبکاری در انتخابات بسیج کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، جو بایدن، نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز چهارشنبه گفت حزب او گروهی متشکل از ۶۰۰ وکیل و هزاران نفر از مردم را گرد آورده است تا برای هرگونه "فریبکاری" پیش از انتخابات آماده باشند.

جو بایدن گفت: ما مجموعا ۶۰۰ وکیل و گروهی از مردم را در سراسر کشور جمع کردیم که در هر ایالتی بررسی می‌کنند که آیا فریبکاری احتمال دارد صورت گیرد یا خیر.

بایدن، نامزد بالقوه دموکرات‌ها این موضوع را در پیامی ویدیوئی خطاب به حامیان مالی کارزار انتخاباتی ‌اش بیان کرد.

نامزد حزب دموکرات آمریکا گفت: ما بیش از ۱۰ هزار نفر داریم که به عنوان داوطلب اعلام آمادگی کرده اند. ما در مسیر رفتن به ایالت‌ها هستیم تا به آن‌ها آموزش دهیم تا در مکان‌های رای گیری باشند؛ در زمانی که همه گیری ویروس کرونا اقدامات احتیاطی بیشتری می‌طلبد.

این اظهارات بایدن در حالی مطرح شده است که این نامزد، هشدار‌های جدی را درباره اقدامات جمهوری‌خواهان برای تقلب در انتخابات ۳ نوامبر مطرح می‌کند. او همزمان از اقدام دونالد ترامپ، رئیس جمهور جمهوریخواه به ضعیف کردن اعتمادها به انتخابات انتقاد می‌کند.

جاستین کلارک، مشاور سیاسی ارشد و وکیل ارشد کارزار انتخاباتی ترامپ گفت بایدن دروغ می‌گوید و در حالیکه دموکرات‌ها سعی دارند "تغییرات اساسی" در نحوه برگزاری انتخابات ایجاد کنند، به ترساندن مردم متوسل شده‌اند.

صحبت‌های او به حمایت دموکرات‌ها از رای گیری از طریق ایمیل اشاره داشت. رای گیری از طریق ایمیل و دیگر تغییرات، موضوعاتی بودند که دموکرات‌ها در میانه همه گیری کرونا پیشنهاد کردند.

کلارک در بیانیه‌ای اعلام کرد: آن‌ها به آشوب و سردرگمی در روند رای گیری‌مان متوسل شده اند، زیرا این تنها راه برای پیروز شدن آنهاست.

بایدن پیشتر گفته بود که تنها نگرانی بزرگ او این است که ترامپ بخواهد این پیروزی را برباید. 

کارشناسان انتخابات درباره روند انتخابات آمریکا با توجه به آشوب و چالش‌های حقوقی که در طول برگزاری انتخابات درون حزبی با توجه به شیوع ویروس کرونا وجود داشته است، نگرانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار