۲۵ واحد صنعتی تعطیل شده خراسان جنوبی در سال جهش تولید، به چرخه تولید کشور بر می‌گردند.

شهرکی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت:۵۶۰ واحد صنعتی در خراسان جنوبی با مشکلات تحریم و کمبود نقدینگی دست و پنجه نرم می‌کنند، اما بیشترشان فعالند، بخشی از آن‌ها با ظرفیت کم و بخشی دیگر هم تعطیل شده اند.

او سال ۱۳۹۹ را سال افتتاح طرح‌های بزرگ تولیدی در خراسان جنوبی نام برد و افزود: جدا از تلاش برای احیای ۲۵ واحد صنعتی تعطیل، امسال طرح‌های بزرگی با سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی دولت و بخش خصوصی به بهره برداری می‌رسند که زمینه اشتغال ۲ هزار نفر را فراهم می‌کنند.

شهرکی  با قدردانی از همراهی دولت و سرمایه گذاران برای کمک به توسعه صنعتی خراسان جنوبی گفت:امسال واحد فرآوری طلا و مرحله نخست مجتمع فولاد قاینات به بهره برداری می‌رسند که با راه اندازی واحد اسفنجی این مجتمع، ظرفیت تولید فولاد در کشور افزایش می‌یابد.



رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی افزایش ظرفیت استخراج معادن را از دیگر برنامه‌های این سازمان در سال جهش تولید عنوان کرد و افزود: به دنبال ایجاد واحد‌های فرآوری در کنار معادن هستیم تا با جلوگیری از خام فروشی، ارزش افزوده و درآمد صادراتی بیشتری را نصیب تولید کنندگان کنیم.

او همچنین با اشاره به افزایش دو برابری صادرات کالا از خراسان جنوبی به خارج از کشور افزود: در سه ماه نخست امسال با وجود محدودیت صادرات و شرایط کرونا، ۶۶۷ هزار و ۷۹ تن کالا از گمرکات بیرجند و ماهیرود به که به کشور‌های افغانستان، عراق، ترکیه، آذربایجان و تایوان صادر شد که ۱۳۰ میلیون و ۴۳۵ هزار دلار برای کشور ارزآوری داشته است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.