عضو تیم ملی هاکی کشورمان گفت: مطمئنم اگر یک زمین چمن استاندارد در ایران داشته باشیم جزو ابرقدرت‌های جهان خواهیم شد.

//////طاهری: تیم ملی هاکی نیاز به زمین چمن مناسب داردنوید طاهری عضو تیم ملی هاکی کشورمان  در گفت‌وگو با  خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ورود خود به ورزش هاکی اظهار کرد: از سال ۱۳۸۱ وارد رشته هاکی شدم و سال ۹۰ به عضویت تیم ملی در آمدم. از همان ابتدا که وارد این ورزش شدم به آن علاقه‌مند بودم. سال ۸۷ در مسابقات لیگ برتر حضور پیدا کردم. پنج نشان قهرمانی آسیایی و یک مقام سومی جهان بهترین عنوان‌هایی بود که در هاکی تاکنون کسب کرده ام.

او با اشاره به تعطیلی مسابقات به دلیل شیوع ویروس کرونا افزود: قرار بود اسفند ماه سال گذشته دور اول لیگ برتر هاکی آغاز شود که با شیوع ویروس کرونا تمامی مسابقات ورزشی تعطیل شد. از آن زمان به بعد، چون تمامی اماکن ورزشی تعطیل بود به همین دلیل مجبور بودیم  در خانه تمریناتمان را پیگیری کنیم. چون هاکی ورزش تیمی است و در حالت انفرادی خیلی محدود می‌شود تمرین‌ها را انجام داد، به همین دلیل سعی کرده ام بیشتر آمادگی جسمانی ام را حفظ کنم.

عضو تیم ملی هاکی در خصوص تمرین هایش در طول تعطیلی اردوها  گفت: سرمربی تیم ملی هاکی تمامی برنامه‌های تمرینی را به همه بازیکنان ارائه می‌دهد و از طریق فضای مجازی تمرینات مان را بررسی می‌کند.

طاهری ادامه داد: اکنون با توجه به شیوع ویروس کرونا و نبود اردو‌ها روزانه ۳ ساعت تمرین می‌کنم. قرار بود اردوی تیم ملی هاکی از هشتم تیرماه سال جاری آغاز شود ولی فدراسیون پزشکی ورزشی هنوز اجازه شروع اردو‌های ورزشی  را به تیم‌ها نداده است.

او با اشاره به مسابقات آینده تیم ملی هاکی گفت: بهمن ماه امسال مسابقات جام جهانی هاکی را پیش رو داریم و لازم است که یک برنامه ریزی خوبی از طریق فدراسیون انجام شود تا بتوانیم از عنوان سومی جهانی تیم ملی هاکی کشورمان در دوره‌های گذشته دفاع کنیم.

طاهری گفت: چون لیگ برتر هاکی سال گذشته برگزار نشد. قطعا امسال لازم است که هر چه زودتر رقابت‌های لیگ برتر برا‌ی انتخابی بازیکنان در جام جهانی برگزار شود. سال گذشته هیچ رویداد داخلی و خارجی در رده بزرگسالان برگزار نشد و همه بازیکنان از شرایط مسابقات دور شده اند به همین دلیل برگزاری لیگ برتر لازم است.

او افزود: اردو‌های تیم ملی باید هر چه زودتر برگزار شود، زیرا برای قرار گرفتن بر سکوی قهرمانی به یک برنامه ریزی خیلی خوب نیاز داریم. برای پیشرفت تیم اردو‌های منظم،مکرر،داخلی و خارجی احتیاج است.

عضو تیم ملی هاکی تصریح کرد: نیاز است که رسانه‌ها به این ورزش المپیکی بیشتر اهمیت بدهند، ۸ بار متوالی تیم ملی هاکی قهرمان آسیا شده است  و در جهان نیز جایگاه سوم را از آن خود کرده ایم. لازم است هاکی بیشتر شناخته شود تا انگیزه بیشتری برای ورزشکاران به وجود بیاید.

او  ادامه داد: زیرساخت‌های مناسبی برای رشته هاکی روی چمن نداریم، به عنوان مثال یک زمین مناسب برای این رشته در ایران نیست و به همین دلیل هاکی روی چمن نسبت به هاکی داخل سالن خیلی ضعیف‌تر است.

عضو تیم ملی هاکی در پایان گفت: از کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان انتظار حمایت برای ساخت یک زمین استاندارد چمن و یک استادیوم بین المللی برای هاکی روی چمن را داریم. مطمئنم اگر یک زمین استاندارد چمن در ایران داشته باشیم جزو ابرقدرت‌های جهان خواهیم شد.


بیشتر  بخوانید 

  • عضو تیم ملی هاکی کشورمان گفت: مطمئن هستم اگر یک زمین استاندارد چمن در ایران داشته باشیم جزو ابرقدرت‌های جهان خواهیم شد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار