رولت مرغ آسپاراگوس غذایی است که با سینه مرغ و پنیر گودا درست می شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،مارچوبه گیاهی سبز حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلفی همچون ویتامین A ، C ، E ، K و B6 و نیز فولات، آهن، مس ، کلسیم، پروتئین و فیبر است.

به خاطر وجود این مواد، مارچوبه مزایای زیادی برای سلامتی شما دارد که باید آن را مصرف کنید. شما می‌توانید این گیاه را به صورت گریل، پخته شده و آب پز در کنار غذاهای دیگر مصرف کنید. در متن زیر دستور پخت غذایی سالم و خوشمزه را آموزش می دهیم.

وبگردی

پخت و آماده سازی رولت مرغ آسپاراگوس: ۵۵ دقیقه

مواد لازم جهت تهیه رولت مرغ آسپاراگوس برای ۸ نفر:

 سس مایونز ۱/۲ فنجان

 خردل  ۳ قاشق غذا خوری

 لیمو ترش ۱ عدد

 ترخون خشک  ۲ قاشق غذا خوری

فلفل سیاه ۱ قاشق چای خوری

نمک ۱/۲ قاشق چای خوری

مارچوبه تازه ۱۶ عدد

سینه مرغ بدون استخوان ۴ عدد

پنیر گودا ۴ برش

پودر سوخاری (پودر پانکو یا بیسکویت ترد خرد شده) ۱ فنجان

طرز تهیه رولت مرغ آسپاراگوس:

۱.ابتدا فر را در دمای ۲۴۵ درجه سانتیگراد (۴۷۵ درجه فارنهایت) گرم کنید. مایونز، خردل، آب لیمو، پوست رنده شده لیمو، ترخون، نمک و فلفل را یک ظرف مخلوط کرده تا کاملا ترکیب شوند.

۲. مارچوبه را در مایکرویو با حرارت زیاد بپزید تا به رنگ سبز روشن در بیاید (یک الی یک و نیم دقیقه). سینه‌های مرغ باید نازک باشد به همین دلیل آن را داخل پلاستیک ضخیمی گذاشته و با گوشت کوب می‌کوبیم تا به ضخامت نیم سانت برسد.

۳. یک برش پنیر روی هر تکه سینه مرغ و روی آن ۴ عدد مارچوبه بگذارید. مرغ را به دور پنیر و مارچوبه لوله کنید و در ظرف فر که از قبل چرب کردید قرار می‌دهید. توسط یک فرچه مخلوط مایونز را روی آن‌ها بمالید و سپس روی آن پودر panko بپاشید و فشار دهید. (اگر پودر پانکو در دسترس ندارید همان طور که گفته شد می‌توانید از پودر‌های سوخاری استفاده کنید یا بیسکویت ترد خرد شده)

۴.داخل فر به مدت ۲۵ دقیقه و یا تا زمانی که نان‌ها قهوه‌ای شوند، بپزید.

منبع: خبربانو

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار