با توجه به مشکوک بودن آتش سوزی‌ها در جنگل‌های زاگرس ۴۰ متهم دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سرهنگ علی عباس نژاد فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در ساری با بیان اینکه بررسی‌ها حکایت از مشکوک بودن آتش سوزی‌های اخیر در زاگرس دارد، گفت: ۴۰ متهم در ارتباط با آتش‌سوزی‌های اخیر در جنگل‌های زاگرس دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

او افزود: دستگاه قضایی و سازمان جنگل‌ها و مراتع به دنبال روشن شدن ابعاد و حقایق این آتش سوزی‌ها هستند و نتایج پس از بررسی قضایی اعلام می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به کمبود تجهیزات اطفاء حریق در جنگل‌های ایران، گفت: دولت کمک‌های خوبی برای خرید تجهیزات اطفاء حریق در اختیار منابع طبیعی قرار داده است.

سرهنگ علی عباس نژاد افزود: تجهیزات اطفاء حریق به ارزش بیش از ۸۰ میلیارد ریال خریداری شده است که در اختیار منابع طبیعی استان‌ها قرار می‌گیرد.

او گفت: برای اطفای حریق در جنگل‌های شمال یک دستگاه بالگرد در پاییز امسال به استان مازندران اختصاص خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: وجود انبار باروت در جنگل‌های مازندران

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها با تایید نگرانی در مورد افزایش قاچاق چوب پس از اجرای قانون طرح تنفس و ممنوعیت برداشت چوب از جنگل، گفت: کاهش تولید چوب، عدم امکان واردات چوب، بازدارنده نبودن برخورد‌های قضایی و بالا بودن قیمت چوب در بازار از جمله دلایل قاچاق چوب در حال حاضر است.

عباس نژاد با بیان اینکه فقط در فصل بهار امسال بیش از ۲ هزار قاچاقچی چوب در کشور دستگیر و به مراجع قضایی تحویل شدند، گفت: میزان جرایمی که برای این قاچاقچیان سابقه دار در نظر گرفته می‌شود با میزان جرم همخوانی ندارد و باید شدیدتر شود.

انتهای پیام / ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار