حجت‌الاسلام روح‌الله عرفانی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۵ وقف جدید در استان سمنان به ثبت رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حجت‌الاسلام روح‌الله عرفانی سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان سمنان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۵ وقف در استان سمنان به ثبت رسیده است گفت: ارزش این موقوفات ۶۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

او با بیان اینکه ۱۰ وقف در شهر بسطام با نیت‌هایی ازجمله هزینه جاری مسجد، هزینه‌های امامزاده محمد (ع) سراوین قطری، اطعام و عزاداری و خیرات و مبرات اتفاق افتاده است افزود: این وقفیات مواردی نظیر زمین مسکونی، باغ و آب را شامل می‌شود.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان سمنان بابیان اینکه هشت وقف در دامغان ثبت‌شده است ابراز داشت: این موقوفات واحد تجاری، آپارتمان مسکونی، منزل مسکونی، باغ و باغچه را در بردارد که برای مصارف عزاداری، حوزه علمیه، مسجد و حسینیه هزینه می‌شود.

حجت‌الاسلام عرفانی بابیان اینکه سمنان، گرمسار و میامی نیز هرکدام دو وقف انجام‌شده است تصریح کرد: حوزه علمیه، مسجد، مراسم عزاداری ایجاد صندوق کارگشایی، درمان نیازمندان و هزینه تحصیل ازجمله محل وقف این موقوفات اعلام‌شده است.

او بابیان اینکه وقف منطبق با نیاز به‌روز جامعه از اولویت‌های امروز است افزود: یک آپارتمان نیز در شاهرود وقف شد که برای برگزاری مراسم عزاداری، امور قرآنی، تهیه دارو و اشتغال‌زایی و خیرات هزینه خواهد شد.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.