وزارت خارجه بحرین طی بیانیه‌ای با استقبال از گزارش ادعایی سازمان ملل در خصوص حملات آرامکو، اعلام کرد در کنار عربستان برای مقابله با ایران تلاش می‌کند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خارجه بحرین از گزارش ادعایی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در خصوص دست داشتن ایران در حملات سپتامبر گذشته به تاسیسات نفتی آرامکوی عربستان استقبال و از مواضع ریاض در قبال تهران حمایت کرد.

به دنبال انتشار گزارش ادعایی سازمان ملل در خصوص حمله به آرامکو، وزارت خارجه بحرین در بیانیه‌ای مدعی شد این گزارش به صراحت حقایق را شفاف کرده و نقش مخرب ایران در ایجاد بی ثباتی و ناامنی در خاورمیانه را به خوبی عیان می‌کند. بحرین همچنین مدعی حمایت مالی و تسلیحاتی ایران از گروه‌های تروریستی در منطقه شد و تهران را برای حمایت از جنبش مردمی انصارالله یمن مورد انتقاد قرار داد. در بیانیه ادعایی وزارت خارجه بحرین حمایت ایران از جنبش انصارالله، گواه تلاش این کشور برای ایجاد ناامنی در منطقه اعلام شد.

وزارت خارجه بحرین همچنین از مواضع عربستان در قبال ایران حمایت و تاکید کرد از اقدامات عربستان در مقابله با آنچه به ادعای بحرین، اقدامات خصمانه ایران عنوان شد، به منظور رسیدن به ثبات و امنیت در منطقه حمایت می‌کند. بحرین همچنین خواستار اقدام قاطع جامعه جهانی و شورای امنیت برای مقابله با ایران و جلوگیری از لغو تحریم‌های تسلیحاتی این کشور شد. بحرین روز گذشته نیز در بیانیه‌ای مشترک با آمریکا خواهان تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران شد. 

خبرگزاری رویترز اخیرا خبری منتشر کرد که در آن دبیرکل سازمان ملل در گزارش ۱۴ صفحه‌ای خود به شورای امنیت که روز پنج‌شنبه تقدیم این شورا شده، منشا موشک‌های مورد استفاده برای حمله به تاسیسات نفتی و فرودگاه‌های عربستان سعودی در سال گذشته را ایرانی دانسته و اعلام کرده که این مسئله می‌تواند مغایر با تحریم‌های تسلیحاتی قطعنامه ۲۲۳۱ باشد.

وزارت خارجه کشورمان در واکنش به گزارش گوترش اعلام کرد در حالی که این دبیرخانه بر اساس تفسیر غیرمعمول از قطعنامه ۲۲۳۱ تاکنون از گزارش موارد متعدد نقض برجام توسط آمریکا و کشور‌های اروپایی خودداری کرده و حتی با خروج آمریکا از برجام که نقض آشکار قطعنامه ۲۲۳۱ است در نهایتِ تسامح و ابهام برخورد کرده است؛ اما در موضوعی که دبیرخانه طبق ترتیبات مرتبط با اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ اساسا اختیاری در آن ندارد ورود کرده و اقدام به تهیه گزارش به اصطلاح تخصصی می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار