دومین نشست هم اندیشی شورای عالی خراسان رضوی با استاندار خراسان رضوی و معاونین با حضور رئیس شورای عالی استان‌های کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی محمد الهیاری رئیس شورای عالی خراسان رضوی و عضو شورای عالی استان‌های کشور و نماینده شورای اسلامی تربت حیدریه در شورای اسلامی این نشست گفت: امروز در دنیا مشارکت بدون توجه به مردم و هر پروژه‌ای که مردم درآن کمرنگ باشند کاری از پیش نمی‌برد و هر کجا حضور مردم پررنگ بوده، شاهد توسعه و پیشرفت بوده ایم.

او افزود: توسعه امری دستوری نیست و کاملا درون زاست و برای تحقق آن باید با در نظر گرفتن ظرفیت‌ها و امکانات هر منطقه برنامه ریزی کرد تا بتوانیم در جهت توسعه قدمی برداریم.

رئیس شورای عالی خراسان رضوی ادامه داد: در مدل اقتصادی که در خراسان رضوی توسط استاندار خراسان رضوی در قالب مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی آغاز شده است، انتظار می‌رود که نقش شورا‌ها بیشتر و بهتر دیده شود.

الهیاری بیان کرد: در خراسان رضوی ۸ هزار و ۶۰۰ ‪ شورا و ۲ هزار و ۵۰۰ دهیاری و همچنین ٢٧ شهرستان داریم که این خود نشان دهنده ظرفیت بالای خراسان رضوی در حوزه شوراهاست

او تصریح کرد: با ساختار فعلی امکان اصلاح در حوزه شورا‌ها وجود ندارد. در این زمینه باید طرح‌های راهبردی جایگزین طرح‌های ناکارآمد شود همچنین روستا‌ها را با طرح‌های هادی بهسازی کنیم، چون گردشگری به عنوان اقتصاد پاک در روستا‌های استان می‌تواند در جهت اقتصاد مقاومتی به کار گرفته شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در خراسان رضوی ظرفیت‌های بسیار زیادی برای توسعه وجود دارد از جمله معادن غنی استان ما به ویژه سنگ آهن خواف که می‌تواند مرکز تولید و توزیع خدمات و ثروت آفرینی در استان باشد.

الهیاری اظهار کرد: منابع گاز سرخس که چند استان را تغذیه می‌کند، می‌تواند در کنار صنایع دیگر موجب تولید ثروت شود و ما امیدواریم بتوانیم در کنار همه مدیران و مسئولان و استاندار خراسان رضوی به حل معضلات استان بپردازیم.

امیر احمدی رئیس کمیسیون کشاورزی شورای عالی استان خراسان رضوی در این نشست گفت: تقاضای ما به نمایندگی از قشر کشاورز این است که در جهت تامین آب کشاورزی، عادلانه توزیع کردن اعتبارات لوله‌های آبرسانی در دستور کار قرار گیرد.

او ادامه داد: در خصوص خرید گوشت و مرغ از دامداران و مرغداران نیز با توجه به بالا رفتن قیمت‌ها و کم شدن تقاضا،  سیاست گذاری ویژه‌ای صورت پذیرد.

سید جابر هاشمی نماینده مردم فیض آباد و مه ولات در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک دهه کرامت گفت: باید در ساختار‌های فعلی تحولات عظیمی صورت بگیرد و شورا‌ها به جایگاه اصلی خود باز گردند و رسالتی را که بر عهده دارند دنبال کنند.

او ادامه داد: شورا‌ها در حال حاضر نه جایگاه قانونی دارند و نه اعتبار مالی، وقتی از تشکیلاتی با اهمیت و جایگاه خاص بدون پشتوانه مالی توقع کار داشته باشیم مانند این است که سربازی با اسلحه خالی و بدون فشنگ را به خط مقدم جبهه بفرستیم.

عضو شورای عالی استان خراسان رضوی افزود: برای کمک و اعطای تسهیلات به کشاورزان شهرستان مه ولات باید فکر جدی کرد، آن‌ها علاوه بر ضرر و زیان‌های ناشی از کرونا، ۲۰۰ میلیارد ریال در بارش تگرگ امسال آسیب مالی دیده اند.
 
انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.