شهردار کرمانشاه گفت : در ۱۶ ماه گذشته هزار مورد تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در شهر کرمانشاه داشته‌ایم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سعید طلوعی شهردار کرمانشاه بااشاره به تشدید برخورد با ساخت و ساز‌های غیرمجاز در کرمانشاه، گفت : از ابتدای سال گذشته تاکنون حدود هزار مورد تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در کرمانشاه انجام داده‌ایم.

او گفت : آمار بالای برخورد با ساخت و سازهی غیرمجزا طی ۱۶ ماه گذشته درحالی است که در سال ۱۳۹۷ تنها ۲۵۹ مورد برخورد و تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در کرمانشاه انجام گرفته است.

شهردار کرمانشاه یکی از علل مهم افزایش برخورد با ساخت و ساز‌های غیرمجاز در کرمانشاه را همراهی و تعامل دستگاه‌های ذیربط با شهرداری دانست و افزود: در شرایط فعلی همکاری خوبی بین دستگاه‌های مختلف برای مقابله با متخلفین ساخت و ساز در کرمانشاه وجود دارد و توانسته‌ایم در سایه این همراهی کار‌های مهمی انجام دهیم.

او با تاکید براینکه برای تداوم برخورد با ساخت و ساز‌های غیرمجاز باید این همکاری‌ها ادامه داشته باشد، ادامه داد: در برخورد با ساخت و ساز‌های غیرمجاز، شهرداری تنها موظف به تخریب واحد‌های غیرمجاز ساخته شده است و وظیفه نیروی انتظامی تامین امنیت نیرو‌های شهرداری و نماینده دادستان هم صدور مجوز‌های لازم است.

طلوعی گفت: در هفته‌های اخیر که نیروی انتظامی و نماینده دادستان پای کار آمده و با شهرداری همکاری بسیار خوبی دارند، میزان عملکردمان بسیار بالا رفته و حتی نزدیک به ۱۰۰ مورد تخریب را در یک روز داشته‌ایم.

او بابیان اینکه بیشتر ساخت و ساز‌های غیرمجازی که در کرمانشاه انجام می‌گیرد در زمین‌های وقفی و دولتی است، گفت: از دستگاه‌هایی همچون مسکن و شهرسازی و اوقاف که زمین‌های بلااستفاده‌ای در داخل شهر دارند، می‌خواهیم که اگر برنامه‌ای برای ساخت و ساز زمین هایشان ندارند، دور آن‌ها را دیوار کشی کنند تا به محلی برای تخلیه زباله، اتراق معتادین متجاهر و ساخت و ساز‌های غیرمجاز تبدیل نشود.

شهردار کرمانشاه ادامه داد: شهرداری آمادگی دارد به منظور ساماندهی این اراضی، بصورت رایگان مجوز دیوارکشی آن‌ها را برای دستگاه‌های ذیربط صادر کند.

او به وجود برخی خلاء‌های قانونی در امر پیشگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز اشاره کرد و افزود: متاسفانه درحال حاضر اگر فردی ساخت و ساز غیرمجازی انجام دهد، می‌تواند از دستگاه‌های خدمات رسان انشعاب آب، برق، گاز و... بگیرد، درحال که انتظار داریم ابتدا از شهرداری استعلام بگیرند که آیا ملک مجوز ساخت و ساز دارد، یا نه.

طلوعی گفت: از دستگاه قضایی استان می‌خواهیم در این رابطه ورود داشته و دستگاه‌های خدمات رسان را مکلف کند تا برای دادن انشعاب به واحد‌های تازه ساز خصوصا در شهرک‌های حاشیه نشین از شهرداری استعلام بگیرند و اگر واحدی پروانه ساخت و ساز نداشت، از این خدمات محروم باشد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.