استاندار بوشهر خبر از تعطیلی یک هفته‌ای بازار‌های سرپوشیده ۴ شهرستان استان داد.

عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر امروز در نشست کارگروه تنظیم بازار استان با اشاره به وضعیت قرمز کرونایی در برخی از شهر‌ها بیان کرد: برای مقابله با انتقال ویروس کرونا باید همه اقشار جامعه، رعایت ضوابط بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک را در دستور کار خود قرار دهند.

تعطیلی بازارهای سرپوشیده چهار شهرستان

او با قدردانی از اصناف و بازاریان در همکاری با ستاد مقابله با کرونا گفت: ادامه همکاری نقش مهمی در شکستن زنجیره انتقال ویروس کرونا دارد و همه مردم باید این مهم را مورد توجه قرار دهند.

استاندار بوشهر از ایجاد محدودیت‌ها در مقابله با کرونا در استان بوشهر خبر داد و عنوان کرد: بر اساس پیشنهاد ستاد استانی مقابله با کرونا در استان و موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا، بازار‌های سرپوشیده چهار شهرستان بوشهر، کنگان، دشتستان و گناوه از فردا به مدت یک هفته تعطیل می‌شود.

گراوند بیان کرد: از هفته آینده نیز برای برخی از حوزه‎ها برای کارمندان دورکاری اعمال خواهد شد که کارمندانی که ماسک نمی‎زنند از این مزیت محروم خواهند بود.

او با تاکید بر رعایت دستورالعمل ابلاغی افزود: بر اساس این مصوبه همه موظف به رعایت این دستورالعمل برای شکستن زنجیره انتقال ویروس کرونا هستند و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

قیمت آبزیان به سطح منطقی برسد

استاندار بوشهر همچنین به موضوع افزایش قیمت آبزیان در استان اشاره کرد و گفت: در هفته‌های اخیر قیمت ماهی در برخی از بازار‌های استان بوشهر به صورت بی‌رویه افزایش یافته‌است، این درحالی است که صیادان سوخت مورد نیاز را با نرخ دولتی تامین می‌کنند.

گراوند بیان کرد: درحالی قیمت ماهی در استان بوشهر گران است که در استان‌‏های غیرساحلی قیمتش ارزان‌تر است. چنین رویه‎ای شایسته نیست و هر چه زودتر باید قیمت آبزیان به سطح منطقی برسد.

او عنوان کرد: در استان بوشهر دو هزار فروند لنج در حوزه صیادی فعالیت دارند که در صورت عرضه بخشی از صید آن‌ها در بازار این استان قیمت انواع ماهی کاهش می‌یابد.

نظارت جدی بر بازار برای کنترل قیمت‌ها

استاندار بوشهر ادامه داد: بخشی از گرانی‎‌ها در بازار استان بوشهر متاثر از نوسان نرخ ارز است که از اراده این استان خارج است، ولی با این وجود با نظارت جدی بر بازار باید زمینه کنترل قیمت‎ها فراهم شود.

گراوند تاکید کرد: در شرایط خاص کنونی اتحادیه‎ها، اصناف و تولیدکنندگان نیز باید حال مردم را رعایت کنند تا در شرایط کنونی فشار زیادی بر مردم تحمیل نشود.

او افزود: در زمینه نظارت بر بازار نیز فرمانداران باید از ظرفیت سایر دستگاه‎ها برای کمک به دستگاه نظارتی کمک گیرند.

سیمان مورد نیاز باید از کارخانه‌های استان تامین شود

استاندار بوشهر به این نکته نیز اشاره کرد که سیمان موردنیاز برخی از طرح‌های استان بوشهر از استان‏‎ فارس تامین می‎شود که با وجود فعالیت چند کارخانه در استان بوشهر چنین امری غیر منطقی است و باید هر چه زودتر اصلاح شود.

گراوند افزود: در این زمینه تا زمان تامین نیاز سیمان استان بوشهر اداره‌های گمرک و بنادر و دریانوردی باید از دادن هر گونه مجوز صادرات سیمان به واحد‌ها خودداری کنند، زیرا اولویت عرضه این کالا با طرح‌های استان بوشهر است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.