معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به روند صعودی آمار سرقت تجهیزات و اموال دولتی استان گفت : طراحی غلط محیطی تجهیزات مهمترین علل سرقت اموال دولتی است .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ بهمن مرادی فر معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به روند صعودی آمار سرقت تجهیزات و اموال دولتی استان گفت : طراحی غلط محیطی تجهیزات، نبود محافظ و اقدامات پیشگیرانه کارآمد، نبود اهتمام دستگاه‌ها در محافظت از اموال و پراکندگی تجهیزات از مهمترین علل سرقت اموال دولتی استان است.

روابط عمومی معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه روز چهارشنبه به نقل از بهمن مرادی فر در جلسه پیشگیری از سرقت تجهیزات دولتی در محل دادگستری کل استان اعلام کرد: بزه سرقت یکی از مهمترین جرایم برهم زننده امنیت است و این مسئله در خصوص سرقت از تجهیزات و اموال دولتی اهمیت مضاعفی پیدا می‌کند چرا که علاوه بر ورود خسارات‌های مادی، اثرات منفی فراوانی دیگری از جمله اختلال در خدمت رسانی به شهروندان، ایجاد خطر‌های جانی برای شهروندان به عنوان مثال در سرقت تجهیزات راهداری یا دریچه‌های آب را در پی دارد.

وی اظهار داشت: تحلیل و بررسی آمار‌های سرقت از تجهیزات و اموال دولتی نشان دهنده روند رو به تزاید این جرایم است که طراحی غلط محیطی تجهیزات، فقدان محافظ کارآمد، فقدان اقدامات پیشگیرانه انتظامی کارآمد، مسایل اقتصادی، عدم اهتمام دستگاه‌های در محافظت از اموال، پراکندگی تجهیزات و... از جمله علل وقوع این جرایم است.

مرادی فر گفت: از همین روی اتخاذ تدابیر ویژه بر پایه تدابیر پیشگیرانه وضعی مانند تشکیل گشت‌های مشترک، بکارگیری روش‌های نوین از طریق، تغییر جنس اقلام، تغییر فناوری، تغییر ساختار برای بلا استفاده کردن تجهیزات و همچنین ایجاد مانع برای جلوگیری از دسترسی آسان، تشکیل بانک‌های اطلاعاتی، استفاده از سیستم‌های نظارتی و... از سوی دستگاه‌های وظیفه‌مند ضروری است.

در جلسه امروز معاون دادستان، مدیرعامل‌های شرکت‌های خدمات رسان و جمعی از فرماندهان انتظامی استان کرمانشاه هم داشتند و در باره راهکار‌های کاهش آمار سرقت تجهیزات و اموال دولتی همفکری کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.