مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه گفت : امسال در قالب طرح «جهش مهارت» برای آموزش حرفه‌ای ۱۴ هزار نفر برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا بعد از پایان آموزش و مهارت‌آموزی با ارائه تسهیلات با همکاری دستگاه‌های مربوطه، جذب کار شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ یاور محمدی مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به آمادگی برای آموزش ۵ هزار و ۲۰۰ حرفه استاندارد، گفت : هم‌اکنون ۵۰۰ حرفه در استان کرمانشاه در مراکز دولتی آموزش فنی و حرفه‌ای ارائه می‌شود.

او به فعالیت ۲۰ مرکز و ۱۳۴ کارگاه اشاره و گفت : ۲۳۰ آموزشگاه آزاد هم در استان با پذیرش علاقمندان حرفه‌آموز در حال فعالیت هستند.

او با تاکید بر لزوم جریان‌سازی و فرهنگ‌سازی مهارت، افزود: امسال با توجه به نامگذاری سال جهش تولید طرحی به‌نام «جهش مهارت» داریم، بنابراین برای آموزش حرفه‌ای ۱۴ هزار نفر برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا بعد از پایان آموزش و مهارت‌آموزی با ارائه تسهیلات با همکاری دستگاه‌های مربوطه، جذب کار شوند.

محمدی به توجه بالای خانواده‌ها به رشته‌های نظری به خصوص تجربی اشاره کرد و افزود: رقابت در رشته تجربی بالا است در حالی که دیگر مسیر شغلی تجربی نیست، خانواده‌ها کمک کنند تا فرزندان آن‌ها به سمت مهارت‌آموزی بروند.

او مدرک فنی و حرفه‌ای را جزء معتبرترین مدارک جهانی دانست و ادامه داد: برای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، ساعات تدریس، محتوی تدریس، تکنیک‌های مهارت‌آموزی و... شاخص‌های جهانی تعریف شده است و آزمونی که گرفته می‌شود براساس استاندارد‌ها است.

محمدی به توجه و ذهنیت جامعه نسبت به تحصیلات دانشگاهی اشاره کرد و گفت: جوانان شغل را در ادارات و مراکز دولتی جست‌وجو می‌کنند و این یک جدال جدی بین عرضه نیروی کار و پذیرش ایجاد می‌کند، دانشگاه نیرو عرضه می‌کند، ولی متناسب با بازار کار و شغل نیست، بنابراین برای ورود به بازار کار دوره‌های فنی‌وحرفه‌ای را طی می‌کنند.

او ادامه داد: علاقمندان به کسب و کار قبل از ورود به دانشگاه مهارت را یاد بگیرند، ظرفیت مهارت برای ایجاد شغل بالا است حداقل ۶۰ درصد از افراد که بعد از آموزش مهارت توانمندی و صلاحیت لازم را کسب کنند می‌توانند بستر لازم را برای کسب و کار داشته باشند.

این مسئول به تاثیر شیوع ویروس کرونا بر آموزش فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و افزود: فنی و حرفه‌ای یکی از حوزه‌های بود که آموزشگاه‌های زیادی دارد که به خاطر شیوع ویروس کرونا تعطیل و دچار مشکل شدند.

او ادامه داد: به هر حال طبق پیش‌بینی‌ها این ویروس مدت‌ها با ما زندگی خواهد کرد و طبیعتا یکی از خصلت‌های جامعه فعال، پویا و آماده به کار این است که همیشه با شرایط سخت خود را آماده و ادامه کار دهد، بنابراین باید با رعایت موازین بهداشتی با کرونا همنوا شویم تا بتوانیم زندگی کنیم و و با بازگشت کسب و کار‌ها ناشی از حوزه فن و حرفه، مهارت و توانمندی، آموزش‌هایی را ارائه دهیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.