افشاگری رسانه صهیونیستی درباره نقشه الحاق کرانه باختری

شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی با انتشار نقشه جدیدی از طرح الحاق و اختلاف آن با نقشه قبلی، خشم معترضان فلسطینی را برانگیخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، شبکه «کان» رژیم صهیونیستی با افشای جزئیات طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری اعلام کرد که نقشه تهیه شده از سوی تل‌آویو اراضی بیشتری را نسبت به نقشه ارائه شده از سوی آمریکا در طرح موسوم به معامله قرن دربر می‌گیرد.

این شبکه گزارش داد: اسرائیل پیشنهاد الحاق اراضی اطراف شهرک‌های صهیونیست نشین و ۲۰ شهرک دیگر را داده است که در نقشه‌های تهیه شده آمریکا وجود ندارند.

طبق این گزارش، نتانیاهو تلاش کرده که درصد ذکر شده در نقشه واشنگتن یعنی الحاق ۳۰ درصد از اراضی کرانه باختری را حفظ کند و به همین منظور پیشنهاد داده که به جای اراضی مذکور بخشی از اراضی منطقه معروف به «صحرای یهودا» در شرق بحر المیت در کرانه باختری را به فلسطینی‌ها بدهد.

افشاگری رسانه صهیونیستی درباره نقشه الحاق کرانه باختری

شبکه کان رژیم صهیونیستی در ادامه اعلام کرد: در نقشه جدید اغلب راه‌های موجود بدون تغییر باقی مانده است و بیشتر خیابان‌ها در کرانه باختری تحت کنترل اسرائیل است.

همچنین این شبکه به نقل از منابع سیاسی صهیونیست گزارش داد: نتانیاهو درصدد الحاق دو شهرک «بیت إیل» در نزدیکی رام‌الله و «شیلو» میان رام‌الله و نابلس است، چراکه این دو شهرک از اهمیت دینی برخوردار هستند و الحاق این مناطق بیانگر اهمیت لابیگری مسیحیان و کلیساهای انجیلی آمریکا به سود نتانیاهو و ترامپ است.

یک منبع سیاسی به این شبکه گفته است: اگر راستگرا‌های اسرائیل می‌دانستند آمریکایی‌ها در مقابل اشغال از آن‌ها چه می‌خواهند کمتر مشتاق این کار بودند.


بیشتر بخوانید


پیش از این قرار بود تا فرآیند الحاق کرانه باختری طی روز‌های آتی و در اول ژوئیه (امروز چهارشنبه) آغاز شود که ظاهرا عقب‌نشینی مقطعی تل‌آویو آغاز این اشغالگری را هم به تاخیر انداخته است.

این درحالی است که شبکه المیادین لحظاتی قبل اعلام کرد که انتشار این نقشه از سوی رسانه‌های صهیونیست موجب خشم بیشتر فلسطینیان شده است.

مردم فلسطین در اعتراض به طرح اشغالگری رژیم صهیونیستی امروز را روز خشم نامگذاری کرده و قرار است تظاهرات سراسری به راه بیندازند.

مقاومت فلسطین نیز بامداد امروز در هشداری به رژیم صهیونیستی درباره عملیاتی شدن طرح الحاق، طی یک ساعت ۲۰ موشک به صورت متوالی به سمت دریا شلیک کرد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار