فرماندار شهرستان زنجان گفت: بیشترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا حاصل شرکت در مراسم عروسی و عزاست.

ویروس کرونا به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، رضا عسگری در جلسه فوق‌العاده کرونا ویروس که با حضور احزاب، خیریه‌ها، سمن‌ها و معتمدان زنجان برگزار شد با یادآوری اینکه حضور در مراسم تجمعی از قبیل عروسی و عزا یکی از عوامل شیوع ویروس کرونا در شرایط کنونی به شمار می‌رود،گفت: انتظار ما از مردم  این است که به هیچ وجه در مراسم عروسی و عزا حضور پیدا نکنند؛ چرا که بیشترین آمار مبتلایان به این ویروس حاصل شرکت در این مراسم است.
 
او با اشاره به کمبود امکانات برای بیماران کرونایی در زنجان گفت: با وجود اینکه امکانات و زیرساخت‌های خوبی با اجرایی طرح تحول سلامت در زنجان ایجاد شد، اما شرایط امروز نشان می‌دهد که در زمینه تخت آی. سی. یو برای بیماران کرونایی با دغدغه مواجه هستیم.

عسگری  با اشاره به اینکه زنجان جزو استان‌هایی است که همواره در زمینه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اقدامات مطلوبی انجام داده است، افزود: طبق ارزیابی‌های به عمل آمده ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس کرونا، این ویروس را از یکی از اعضای خانواده خود دریافت کرده‌اند.

فرماندار شهرستان زنجان با تاکید بر اینکه یکی از ملزومات امروز برای شهروندان، استفاده از ماسک در مکان‌های پرتردد است، ادامه داد: در این زمینه اصناف می‌توانند کمک‌حال کادر درمانی شهرستان بوده و از پذیرش مشتریانی که از ماسک استفاده نکرده‌اند، خودداری کنند.

عسگری با یادآوری اینکه در صورت تداوم شرایط امروز و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی، محدودیت‌هایی که از قبل برای اصناف اعمال شده بود، دوباره به حالت قبل بازخواهد گشت، اظهار کرد: این موضوع می‌تواند آسیب جدی به کسبه وارد کند، به همین خاطر امیدواریم شاهد رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی شهروندان زنجانی باشیم.

حریری، رئیس مرکز بهداشتی شهرستان زنجان نیز در ادامه این جلسه ضمن اشاره به افزایش شیوع ویروس کرونا در زنجان، خاطرنشان کرد: اگر روند ابتلا به ویروس کرونا در زنجان به همین منوال پیش برود، ارائه خدمات در این زمینه با مشکل مواجه خواهد شد.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.