سالهاست که سود هنگفتی از واردات ۹۰ درصد روغن کشور به جیب ۴ نفر از مافیای واردات می‌رود در حالی که ایران توان خودکفایی در این صنعت را دارد.

روغن سرخ کردنی

 به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ایران در تامین بیش از ۹۰ درصد روغن مورد نیاز داخلی به خارج وابسته است که بسیاری از دست اندرکاران بخش کشاورزی این وابستگی را درد بزرگ برای وزارت جهاد کشاورزی می دانند.

آمارها نشان می دهد که طی ۴۰ سال اخیر انحصار واردات دانه های روغنی در دستان ۴ تا ۵ نفر از واردکنندگان موجب شده که ضریب خوداتکایی روغن در کشور افزایش نیابد و همچنان در تامین روغن مورد نیاز به کشورهای بیگانه وابسته باشیم.

بسیاری از مسئولان براین باورند که بدعهدی دولت در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی از جمله دانه های روغنی موجب شده تا کشاورزان رغبتی به کشت نداشته باشند.

چندی پیش جواد وفابخش معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی ابزار قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی را مهم ترین فاکتور برای پایداری تولید و بی نیازی از واردات دانست و گفت: در فضای کنونی تحریم راهی نداریم جز اینکه متکی به تولید داخل باشیم، چرا که در این شرایط حتی اگر بخواهیم واردات انجام بدهیم یا ارز نداریم یا به ما نمی‌فروشند بنابراین باید کاری کنیم که تولید افزایش و واردات کاهش یابد که این هم به نفع تولیدکننده و هم به نفع دولت است.

وی معتقد است که واردات ارزان قیمت، خوداتکایی روغن در داخل را دچار چالش کرده است که با حدف ارز ترجیحی به نظر می رسد که دیگر به سبب مقرون به صرفه نبودن واردات، واردات چی ها به این سمت و سو نروند.


بیشتر بخوانید

روغن ۴۰ درصد گران فروخته می شود! / کارخانجات صنعتی عامل افزایش قیمت


حال به سراغ مسئولان ذی ربط می رویم تا از آخرین دلایل وابستگی در تامین دانه های روغنی به واردات و راهکارهای دستیابی به خودکفایی در داخل با خبر شویم:

 سود هنگفت واردات روغن در جیب مافیا

محمد شفیع ملک زاده رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی یکی از راهکارهای خودکفایی دانه های روغنی را اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی اعلام‌کرد و گفت: یکی از راهکارهایی که کشاورزان را می توان به برنامه الگوی کشت مقید کرد، بحث سیاست گذاری دولت در تعیین قیمت محصولات کشاورزی است که باید منطقی و عادلانه باشد و به نوعی تولیدکننده را حمایت کند تا متضرر نشود و بتواند به امر تولید ادامه دهد‌.

کارخانه تولید روغن

وی افزود: اگر دولت خواهان خودکفایی و خوداتکایی محصولات ‌کشاورزی در شرایط فعلی تحریم و فشار اقتصادی است، از این رو قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی باید اجرا شود تا سیاست اقتصاد مقاومتی در کشور تحقق یابد.

ملک زاده با تاکید بر اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی بیان کرد: سیاست نادرست شورای اقتصاد در تعیین قیمت محصولات در سال ۹۷ موجب شد سطح زیرکشت چغندر قند کاهش چشمگیری یابد به طوریکه برای تامین نیاز داخل مجبور به واردات یک میلیون تن شکر شدیم.

رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی با اشاره به اینکه قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی حائز اهمیت است، بیان کرد: قیمت خرید محصولات کشاورزی باید به گونه ای اعلام شود که رضایت کشاورزان جلب شود.

این مقام مسئول با اشاره به علل واردات بی رویه روغن بیان کرد: سیستم مافیایی و مملو از نگاه های منفعت طلب برای افراد است که منافع بسیار خوبی را از واردات روغن و دانه های روغنی به جیب عده ای وارد می کند که این موضوع تولید داخل را تحت شعاع قرار می دهد که اگر از واردات بی رویه جلوگیری نشود، تولید در معرض نابودی قرار می گیرد.

وی ادامه داد: با وجود آنکه قیمت روغن خارجی نسبت به داخلی کمتر است، از این رو تولید داخل به سبب هزینه تولید سرسام آور در داخل قابل رقابت نیست که با این وجود تولیدکنندگان چاره ای جز فروش محصول کمتر از قیمت تمام شده ندارند که با تصمیم دولت مبنی بر حذف ارز ترجیحی واردات روغن مقرون به صرفه نیست.

رئیس نظام صنفی کشاورزی افزود: دولت همانند سایر کشورها باید به تولید داخل توجه کند و چنانچه امکان تامین نیاز از ظرفیت داخلی وجود نداشته باشد، اقدام به واردات کند تا فشار به تولیدکننده و مصرف کننده وارد نشود.

 بدعهدی دولت در قانون خرید تضمینی، کشور را در تامین روغن وابسته کرد

سید جعفر حسینی مشاور ارشد نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی بی توجهی به اجرای قانون خرید تضمینی را علت وابستگی به واردات دانه های روغنی برشمرد و گفت: بارها اعلام کرده ایم که قیمت های پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی پایین است، درحالیکه به استناد قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی باید هزینه های واقعی تولید را محاسبه و مطابق با تورم موجود قیمت ها را پیشنهاد کنیم.

وی با بیان اینکه قیمت پیشنهادی خرید تضمینی محصولات کشاورزی پایین است، افزود: این در حالی است که قیمت پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی کمتر از هزینه واقعی تولید بوده، در حالیکه همیشه منت سر کشاورزان می گذارند که بعد از یک تا ۲ مرحله افزایش قیمت به نرخ واقعی نرسیدند. به عنوان مثال در سال گذشته قیمت پیشنهادی ما برای کلزا ۵ هزار و ۹۰۰ تومان بود، درحالیکه قیمت مصوب ۴ هزار و ۶۰۰ تومان اعلام کرد و با افزایش مجدد این نرخ به ۵ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است.

روغن مایع

حسینی ادامه داد: بدعهدی دولت و وزارت جهاد کشاورزی در امر خرید تضمینی محصولات کشاورزی موجب شده تا استقبالی از کشت محصولاتی همچون دانه های روغنی نشود که با این وجود جای این سوال مطرح است که چرا دولت بر مبنای تورم و هزینه واقعی تولید، نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی را اعلام‌نمی کند؟

مشاور ارشد نظام صنفی کشاورزی ادامه داد: با وجود آنکه رانت واردات دانه های روغنی به کشاورز داده نمی شود و روغن ارزان قیمت به دست مصرف کننده نمی رسد، از این رو سود حاصل از واردات تنها به جیب مافیای واردات می رود.

وی با بیان اینکه منافع واردات ارزان قیمت روغن به جیب رانت خواران می رود، گفت: با توجه به نوسان نرخ ارز نمی توانیم این موضوع را بپذیریم که گندم یا دانه روغنی خارجی ارزانتر از داخلی است، هر چند در گذشته به سبب قیمت های دستوری یا تخصیص ارز دولتی، قیمت را پایین نگه می داشتند که امسال به سبب حدف ارز ۴۲۰۰ تومانی این امکان وجود ندارد.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه نرخ خرید تضمینی دانه های روغنی برای سال زراعی آینده محاسبه نشده است، تصریح کرد: قیمت پیشنهادی ما برای خرید تضمینی کلزا برای سال زراعی ۹۹_۹۸، ۵هزار و ۹۰۰ تومان بود که متاسفانه این نرخ اعلام نشد، اما آنچه مسلم است امسال به سبب افزایش هزینه های تولید اختلاف فاحشی داریم‌.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید آرش
۱۰:۴۴ ۱۲ تير ۱۳۹۹
حالا میخواهید روغن رو چند برابر کنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۶ ۱۲ تير ۱۳۹۹
لطفا ادعا نکنید ک پیگیری میکنین
هر موقه اسم اونا مشخص شد و پیگیری شد
اونجا معلوم میشه شما شجاع هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۰ ۱۲ تير ۱۳۹۹
پس کشاورزان چی تولید میکنن؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۱۱ تير ۱۳۹۹
نمیشناسی ؟ یا میترسی نام ببری ؟ بگو ماهم بدونیم این چند نفر منو بابام وداداشام و شما که نیستیم
Iran (Islamic Republic of)
سجاد بختیاری
۲۳:۴۷ ۱۱ تير ۱۳۹۹
ما تو چه چیز هایی که می تونیم خودکفا باشیم و نیستیم دلیلش هم برید مطالعه کنید ببینید باعث و بانیش کیه و چرا ...
الان نمونش گندم ماده غذایی که در هرم غذایی در راس قرار میگیره ولی دارن خودکفایی رو ازش میگیرن اما چرا دلیلش رو باید از دولت تدبیر و امید و کلید ساز پرسید
و خیلی چرا های دیگه که ایشون باید جواب بدن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۱۱ تير ۱۳۹۹
سفر معروف آقای... به مالزی و بستن قرارداد واردات پالم رو فراموش نکردیم.
Canada
ناشناس
۲۳:۱۴ ۱۱ تير ۱۳۹۹
چرا در کشور های پر اب
زمین اجاره برای کشت دانه های
روعنی نمیکنیم
Canada
ناشناس
۲۳:۱۰ ۱۱ تير ۱۳۹۹
متاسفانه مثل اختاپوس به جان وطن افتاده اند
همین 4 نفر .شک نکنید .جاسوس .مزدور .نفوذی .جیره خوارند
چونکه بر علیه منافع وطن قدم شیطانی برداشته اند
مشکل اصلی ما اینه که
چرا اسمشون را نمیگوید تا
متوجه شویم با کدام دولتمدار کار میکند
حتما سودش را باهاشون تقسیم میکنند
همه باهم دارند .
وطن و ملت را نابود میکنند
Iran (Islamic Republic of)
سید آرش
۱۰:۴۵ ۱۲ تير ۱۳۹۹
اگه این چهار نفر نباشن، روغن لیتری ۱۰۰ هزارتومان خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
عارف
۲۲:۵۵ ۱۱ تير ۱۳۹۹
برسی کنید چندمهره اصلی درشکل گیری مافیای روغن که صدالبته یک سرش وصل به رده بالایی مدیران وزارت جهاد کشاورزی هست چه کسانی هستند
Canada
ناشناس
۲۲:۵۰ ۱۱ تير ۱۳۹۹
مشکل وطن از همین جا شروع میشه
اگر کار این 4 .5 نفر طبق قانون واردات است و
قانون را دور نزده اند
پس چرا اسامی شون را نگفته اید
پس نشان دهنده اینه
که با زد وبند و پارتی بازی
وارد کرده اند
Canada
ناشناس
۲۲:۴۷ ۱۱ تير ۱۳۹۹
در یک کلام
کشور دلسوز ندارد و بس
هر که بفکر خویش است
همش هم عدم شفاف سازی است
همه پشت نقاب تزویر و نیرنگ
قایم شده اند و می چاپند
Canada
ناشناس
۲۲:۴۵ ۱۱ تير ۱۳۹۹
چرا اسامی ان 4 .5 نفر را ننوشته اید
تا لااقل ملت متوجه شوند .داعشی اقتصادی .مزدور .جیره خوار
و جاسوس کیه
اگر دانه های روعنی تضمینی از کشاورز خریده بشه
تا خیال کشاورز راحت باشه
که کالا مثل خیلی از کالا ها که روی دسته
کشاورز میماند و دور ریخته میشود
روی دستش نمیاند
خیلی از کشاورزان سراع کشت دانه های روعنی
خواهتد رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۱۱ تير ۱۳۹۹
کشور ایران بزرگ تو جیب چندنفره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۱۱ تير ۱۳۹۹
خوبه همه چیز مشخصه پس ریشه فاسده که 40 سال مافیا که زیر 5 نفرهستند راحت چپاول میکنن رئسای سه قوه سلام علیکم باقی ارگانها که...
Iran (Islamic Republic of)
دبیر
۲۱:۳۱ ۱۱ تير ۱۳۹۹
همه جا مثل روغن عمل میشود.
Iran (Islamic Republic of)
M.kh
۲۱:۲۰ ۱۱ تير ۱۳۹۹
دولت تدبیر و امید
Iran (Islamic Republic of)
قاسم
۲۱:۱۵ ۱۱ تير ۱۳۹۹
ایا این چهار نفر از مریخ امده اند؟ایامسیولین کور بودند و هستند که این همه فساد در کشور حاکم شده؟
Iran (Islamic Republic of)
مردم
۲۰:۱۰ ۱۱ تير ۱۳۹۹
چقدر جالبه .. چه راستگو شدید. خوبه خودتون همه چیزها رو می دونید ولی کاری یا نمی تونید بکنید یا به صرفه تان نیست که بکنید همین یک قلم روغن می دونید دست مافیای داخلی است ولی یا سهم خوبی می گیرید که جلوش رو نمی گیرید یا اونقدر دم کلفت هستند که یک دولت با این همه قدرت و برو و بیا نمی تونه جلوی این چند نفر رو بگیرند... والله ما هم گیج شدیم نمی دونیم کجا زندگی می کنیم و تکلیف چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۱۱ تير ۱۳۹۹
عدم شفافیت و هزاران سلطان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۱۱ تير ۱۳۹۹
اسم این کشور رو باید گذاشت واردات. کشور واردات.در عوض اون کالا وارداتی، ارزش پولمونو پایین اوردیم باختیم. فکر می کنن مبادله صورت گرفته و مشکلی پیش نیومده. این فکرا، فکر همین مردم کشور ایرانه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۱۱ تير ۱۳۹۹
خوبه دقیق میگین 4 نفر ... بعد این همه دانه های روغنی ایرانی کجا میره چرا ما انقد باید تو کشورمون که از همه لحاظ غنی هست دستو پا بزنیم و شاید روغن مثلا به قیمت 10 برابر واقعیش مصرف کنیم واقعا چرا آخه تا کی ظلم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۱۱ تير ۱۳۹۹
اینکه میگین مافیا یعنی تو سیسیل ایتالیا مخفی شدن که نمیشه گرفتنشون؟!!!
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
حسن
۱۹:۲۶ ۱۱ تير ۱۳۹۹
به من چه!!!!!!پول و اختلاس مال یکی دیگه اس ،حرص خوردنش مال من باشه
Iran (Islamic Republic of)
مدافع حرم بسیجی
۱۷:۵۲ ۱۱ تير ۱۳۹۹
دولت جلوی واردات کالای خارجی رو بشدت تمام بگیره که ارز کشور نابود می شه حمایت از کالای ایرانی در دستور کار دولت قرار گیرد ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۱۱ تير ۱۳۹۹
توی ایران سود هم چی میره تو جیب آقازاده ها
از فامیل و اطرافیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۱۱ تير ۱۳۹۹
منتظر سلطان بعدی هستیم
دوست دارم چهره سلطان تخم مرغ ببینم
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۶:۳۷ ۱۱ تير ۱۳۹۹
سلام
اگه وسعتون میرسه نخورید.اگه نه تا میتونید کم مصرف کنید.همه چیز طبیعیش خوبه من خودم ماهی یک بار میرم شهرستان شیر تازه میخرم ازش کره کشک قارا ماست دوغ میگیرم .جاتون خای
Germany
ناشناس
۱۶:۳۷ ۱۱ تير ۱۳۹۹
مافیای صادرات و واردات موقع ای نابود میشه
که دولت و دارایی های مردم الکترونیکی شه !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۱۱ تير ۱۳۹۹
خیلی تشکر می کنم از باشگاه خبر نگاران جوان
امروز لفظ و کلام شما در این مقاله شده اون چیزی که باید باشه و اون حق گوئی و رک گوئی و مطالبه گری از مسئولین .
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۵:۵۷ ۱۱ تير ۱۳۹۹
آقای ملک زاده باید نام این چهار نفر یا پنج نفر را
بگوئید. نگفتن اینگونه موضوعات است که عامل
فسادهای کلان در کشور شده
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۵:۵۷ ۱۱ تير ۱۳۹۹
آقای ملک زاده باید نام این چهار نفر یا پنج نفر را
بگوئید. نگفتن اینگونه موضوعات است که عامل
فسادهای کلان در کشور شده
Iran (Islamic Republic of)
دبیر
۲۱:۳۳ ۱۱ تير ۱۳۹۹
اسم بگن مگه جلوش گرفته میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۵:۳۵ ۱۱ تير ۱۳۹۹
4 نفر ؟

چرا اسامی شون رو اعلام نمی کنید ؟

چون وصلن به کسایی که اسامی شون رو همه میشناسن مگه ن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۱۱ تير ۱۳۹۹
خودکفایی روغن یعنی از بین بردن همین یه ریزه آبی که تو مملکت هست. آب از روغن مهمترهستش. آب رو نمیشه وارد کرد ولی روغن رو میشه.
Germany
ناشناس
۱۶:۳۸ ۱۱ تير ۱۳۹۹
اره وای مافیا ها رو باید نابود کرد
هر کشور واردات و ۱ادرات داره
با الکترونیکی کردن مردم می توانند تصمیم بگیرن چی بکارند چی نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۱۱ تير ۱۳۹۹
ببخشید من اشتباه مثبت دادم کاملا مخالف این حرف هستم
کلزا آب کمی نیاز داره وخیلی هم مقرون به صرفه هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۱۱ تير ۱۳۹۹
بخش زیادی از آب کشاورزی به خاطر روش های غلط آبیاری هدر میرود و مشکل با اصلاح سیستم آبیاری نه کشت و کار نکردن و وابسته بودن
Iran (Islamic Republic of)
مراد میرصالح
۲۱:۳۷ ۱۱ تير ۱۳۹۹
توشهرکویری ما اب و تانکر تانکر کشلورزان میفروشند به گل گوهر
Iran (Islamic Republic of)
سجاد بختیاری
۰۰:۱۲ ۱۲ تير ۱۳۹۹
عزیزم چه ربطی داره مدیریت آب اشتباهه خودکفایی برای کشور ما که ۲۰۰ سال دنبال تجزیه و نابودی تمدنیشن یک نعمته
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۱۴:۳۰ ۱۱ تير ۱۳۹۹
اقای نماینده مجلس چرا جلو مافیا و اختلاسهارو نمیگیرن من به تو رای دادم که حرف منو تو مجلس بزنی نه اینکه سکوت کنی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۱۱ تير ۱۳۹۹
آفرین بر شما حرف دل ما را گفتی.
نماینده ها تمام تلاششان برای ورود به مجلس است تمام.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۱۱ تير ۱۳۹۹
خوش بحالشون. این دنیا رو کلا برای خودشون برداشتند.
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۴:۱۰ ۱۱ تير ۱۳۹۹
خخخخخخخخخخخ
چقدر مسخره نود درصد وارداتی!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟
خوب ناجوانمردانه و خیانت به ملت است اگه اسم چهار نفر را نیارین.
آخه چرا بفکر تولید و استقلال در این صنعت نیستید؟؟؟؟؟؟
کشتیهای جایگزین بهترین گزینه است. برای داشتن روغنهایی پاک و صد درصد ایرانی و ارگانیک.
Iran (Islamic Republic of)
سید رضی
۱۴:۰۷ ۱۱ تير ۱۳۹۹
کل مملکت رو اجاره دادن به افرادی خاص برای چپاول ثروتهای مردم. از ماست که بر ماست. منتظر بدتر از این روزا هم هستیم. اینکهذتازه اول ماجراست
United States of America
ناشناس
۱۵:۲۴ ۱۱ تير ۱۳۹۹
کدوم افراد خاص جانم??
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۱۱ تير ۱۳۹۹
این پرچم کدوم کشوره؟
اول بیا ساکن ایران شو بعد نظر بده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۱۱ تير ۱۳۹۹
خوش بحالشون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۱۱ تير ۱۳۹۹
پس عدالتی که ازش دم میزنید اینه؟
Iran (Islamic Republic of)
مرصاد
۱۳:۵۳ ۱۱ تير ۱۳۹۹
چرا مسئولین ؛ فکری برای خودکفایی ، در تولید دانه های روغنی ، این ماده غذایی استراتژیک نمی کنند ؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۱۱ تير ۱۳۹۹
چون انحصار وارداتش دست ژن های خوبه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۳:۴۰ ۱۱ تير ۱۳۹۹
بینید واردات باید باشه اما واردات درست قانونی قبلا که خودرو وارد میکردیم البته خودروی متوسط و گران که هم قشر ضعیف بتونن بخرن و هم قشر پولدار خودرو در کشور ارزان بود اما به محض قطع واردات خودرو گران شد پس واردات لازمه اما نسبت مشخصی داره اگر واردات نباشه رقابت داخلی هم وجود نداره پس باید تعادل داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۱۱ تير ۱۳۹۹
آی گفتی آقا مهدی!
Iran (Islamic Republic of)
امیر میرزایی
۱۳:۳۷ ۱۱ تير ۱۳۹۹
سلام برشمامسولین پس این برادری وبرابری کجاست عدالت کجارفت فکرمیکنم قیامتی نباشه والا چرانبایدازخدابترسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۱۱ تير ۱۳۹۹
برابری؟برادری؟عدالت؟
سالهاست این کلمات در ایران بی معنی شده
Iran (Islamic Republic of)
هموطن ترک
۱۳:۳۰ ۱۱ تير ۱۳۹۹
چهل سال است در کشور درد گفته می شود ولی اقدامی و مانعی برای سودجویان انجام نمی گیرد . البته انصافا جدیدا از وقتی آقای رئیسی آمده کم کم مردم امیدوار می شوند . خدا قوت رئیسی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۱۱ تير ۱۳۹۹
**هر دم از این باغ بری میرسد ** واقعا که!!!!
Iran (Islamic Republic of)
کاوه
۱۳:۱۸ ۱۱ تير ۱۳۹۹
من هم یک کشاورز زاده هستم و خبر از درد خانواده ام دارم.
ولی دلیل نمیشه به کسی که کار واردات قانونی میکنه بگین مافیا. انگار دعوا سر منافع هست که به همدیگه حرفهای زشت و تهمت میزنین.

واقعا این رفتار جای تاسف داره. جنگ منافع بجای اتحاد ملی.
United States of America
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۱ تير ۱۳۹۹
سالهاست این 4 نفر مطرحند و معرفی نمیشوند بابا دست بردارید یکدست بشید یا زنگی زنکی یا رومی رومی
United States of America
ناشناس
۱۵:۲۷ ۱۱ تير ۱۳۹۹
4 نفر یا40000000 نفر???
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۱۱ تير ۱۳۹۹
این پرچم کدوم کشوره؟
اول بیا ساکن ایران باش بعد نظر بده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۱۱ تير ۱۳۹۹
دولت کی کار خوب انجام داده ?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۱۱ تير ۱۳۹۹
دولت کی کار خوب انجام داده ?
Iran (Islamic Republic of)
Haji
۱۳:۰۵ ۱۱ تير ۱۳۹۹
بدعهدی دولت به خاطر همین 4نفر مافیاست که یه وقت خدای نکرده متضرر نشوند. هرجا دیدید دولت کم کاری واهمال کاری کرده فقط به خاطر منافع شخص یا اشخاص مافیایی بوده مردم برای دولت اصلا مهم نیستند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۵۱ ۱۱ تير ۱۳۹۹
اسمهاشون چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
آزاده
۱۲:۴۱ ۱۱ تير ۱۳۹۹
سالیان سال از این حرفا شنیدیم
Iran (Islamic Republic of)
مونا
۱۲:۳۹ ۱۱ تير ۱۳۹۹
این چهار نفر لعنتی!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۱۱ تير ۱۳۹۹
تا کی مردم باید تحمل کنند؟! .... باباجان مردم دارن از گشنگی می میرن یک کیلو انگور بی مزه خریدم 30 هزار تومن....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۱۱ تير ۱۳۹۹
دلال بزرگ همه کالاهای کشاورزی --
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۱۱ تير ۱۳۹۹
تولید، تلاش و پیگیری و وقت و صرف نیرو میخواد، پیران که امور کشور را بدست گرفته اند، نیروی برای خرج کردن ندارند، بلکه به سمت راه آسان، همان واردات می روند، کشوری که قرار بود تا 1400قدرت اول خاورمیانه باشد، به کشوری وابسته و مصرف کننده تبدیل شده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۱ تير ۱۳۹۹
خب که چه. حالا هم اسم روغن آوردین باید دید کی سهم کیه نداده که موضوع روغن انداخته سر زبان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۱ تير ۱۳۹۹
خب که چه. شما نام یک بخش از این مملکت بیار که دست قشر خاصی یا همون مافیا نباش. حالا هم اسم روغن آوردین باید دید کی سهم کیه نداده که موضوع روغن انداخته سر زبان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۱۱ تير ۱۳۹۹
90 درصد وارداتی !! واقعا که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۱۱ تير ۱۳۹۹
تازه فهمیدی
کجایی کاری :کره مواد اولیه لبنیات سازی پاکت خامه ورق بسته بندی کره
درقوطی نوشابه چوب بستنی بگیربرو تااخر
معنی خودکفایی یعنی این
Iran (Islamic Republic of)
غریبه
۱۱:۴۶ ۱۱ تير ۱۳۹۹
خب اسماشونم بگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۱ تير ۱۳۹۹
متشکرم از باشگاه خبرنگاران جوان بابت چاپ مقاله
البته قسمت هایی رو حذف فرمودید
قسمت هایی که مربوط به تلاش دولت نهم در رفع این وابستگی و خرید تضمینی دانه های کلزا از کشاورزان و مبارزه با مافیای روغن و گرانی آن
Iran (Islamic Republic of)
داود
۱۱:۱۰ ۱۱ تير ۱۳۹۹
سلام
لطفا ازمسولین سوال کنید
آخرین باری که برنج هندی و روغن پالم وارداتی خوردن کی بوده ؟
Iran (Islamic Republic of)
داود
۱۱:۰۷ ۱۱ تير ۱۳۹۹
سلام
صاحبان این کارخانه ها دستشون با برخی مسولین تویه کاسه است.
واقعا خجالت آوره
بجای تولید روغن ازدانه های روغنی درحال بسته بندی وعرضه روغنهای وارداتی به مردم هستن.
Iran (Islamic Republic of)
داود
۱۱:۰۷ ۱۱ تير ۱۳۹۹
سلام

واقعا خجالت آوره
بجای تولید روغن ازدانه های روغنی درحال بسته بندی وعرضه روغنهای وارداتی به مردم هستن.
Iran (Islamic Republic of)
داود
۱۱:۰۰ ۱۱ تير ۱۳۹۹
سلام
تشکر از شجاعت باشگاه خبرنگاران جوان.
ملت عزیز سالهاست کارخانجات روغن بجای تولید روغن درحال بسته بندی و عرضه روغن های وارداتی بنام روغن های آفتابگردان وزیتون وغیره هستند.
قضاوت باشما مردم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۱۱ تير ۱۳۹۹
سلام
از باشگاه خبرنگاران جوان خواهش میکنم
واقعیت روغنهای وارداتی را به اطلاع مردم برسونند.
مطالب بالا کافی نیست .
«مردم عزیز کارخانجات ما اکثرا درحال بسته بندی روغن پالم وغیره عرضه آن بنام روغنهای
خوراکی آفتابگردان وغیره هستند.لطفا خودتان قضاوت کنید.»
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۳:۴۸ ۱۱ تير ۱۳۹۹
جز این نمیتونه باشه ، وگرنه چطوری روغن وارداتی اینم با این نرخ ارز آزاد میتونه به صرفه تر از خرید تولید داخل باشه!! مگر اینکه روغن پالم باشه که خیلی ارزونتر از روغن خوراکیه
Iran (Islamic Republic of)
بیزار
۱۰:۵۱ ۱۱ تير ۱۳۹۹
در اینجا همه چیز فقط برای افراد خاص خودش هست بقیه ول معطلند...........
Iran (Islamic Republic of)
داود
۱۰:۴۸ ۱۱ تير ۱۳۹۹
سلام
لطفا با مردم صادق باشید.
اینکه میگویید:
۹۰ درصد روغن کشور وارداتی است .یعنی اینکه کارخانجات روغن درکشور دارن روغن وارداتی را بسته بندی وبخورد ملت میدن.ودرواقع هیچ تولید داخلی ندارن.
یعنی دانه های روغنی رابه صورت فله وخام به کشورهای دیگر صادر میکنیم.وروغن پالم وناسالم را به برکت تحریم بجای پول نفت وارد میکنیم .وبا دروغ بنام روغن افتابگردان وغیره
بخورد ملت بدبخت ایران میدیم .
سالهاست این چرخه ادامه داشته است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۱۱ تير ۱۳۹۹
حرف شما کاملا درسته اصلا کارخونه ها تو ایران دانه های روغنی کشاورزان رو تحویل نمیگیرن
Iran (Islamic Republic of)
محمدتقی فرشباف قویفکر
۱۰:۴۲ ۱۱ تير ۱۳۹۹
کاش اسم این چهار و پنج نفر مشخص می شد.
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۰:۳۷ ۱۱ تير ۱۳۹۹
چرا اسماشو نمیگین چرا از مردم پنهان میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۱۱ تير ۱۳۹۹
رئیسی عدالت عدالت
-
ناشناس
۱۰:۲۲ ۱۱ تير ۱۳۹۹
این جور چیزادرایران اصلا عجیب نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۱۱ تير ۱۳۹۹
اسامی ۴ نفرچبه پس؟
مگر اینکه جز رده بالاها باشن ک اعلام نمیکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۱۱ تير ۱۳۹۹
یه بررسی کنید اون مافیا(احتمالا آقازاده)سودی ازشون عاید اعضای دولت میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۱۱ تير ۱۳۹۹
بررسی نمی خواد .شک نکن که نصیبشون میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناس
۱۰:۰۴ ۱۱ تير ۱۳۹۹
همیشه همین بوده پارتی پول و ....................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۱۱ تير ۱۳۹۹
خجالت آوره ؛
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۱۱ تير ۱۳۹۹
بعضی شرکتها که میگن روغن ما غیرتراریخته است درسته ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۱۱ تير ۱۳۹۹
متاسفانه صدا وسیما تبلیغ می کند.
روغن طبیعت.
Bulgaria
ناشناس
۰۹:۵۲ ۱۱ تير ۱۳۹۹
یکی از اون چهار نفر من هستم . خیلی هم پول دارم و به هیشکی نمیدم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۱۱ تير ۱۳۹۹
خیلی با مزه بود ،
حالا اگه یک کم پول بمن بدی نمیشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۱۱ تير ۱۳۹۹
ماشاله به این اداره کردن مملکت
Iran (Islamic Republic of)
کاوه
۰۹:۴۴ ۱۱ تير ۱۳۹۹
مردم انقلاب کردند شهید دادند نتیجه اش شد ابیاری درخت یه قشر خاص به نام آقا زاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۱۱ تير ۱۳۹۹
اسامی این چهار نفر را به همراه درامد و مالیات پرداختی انها را اعلام کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۱۱ تير ۱۳۹۹
اسامی این چهار نفر را به همراه درامد و مالیات پرداختی انها را اعلام کنید.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۰۴ ۱۱ تير ۱۳۹۹
احسنت به این همه شفافیت
واردات دست چهار نفره وهیچ کسی هم کارشون نداره.
احسنت داره واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۱۱ تير ۱۳۹۹
این چهار نفر کیا هستند
که یه وجب که نه میلیونها وجب روغن رو آش شون هست
وای چقدر عدالت !!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۱۱ تير ۱۳۹۹
چرا اسم آن چهار نفر را اعلام نکردید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۱۱ تير ۱۳۹۹
چرا میترسین اسمشونو بیارین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۱۱ تير ۱۳۹۹
خود کرده راتدبیر نیست......
Iran (Islamic Republic of)
سرباز
۰۸:۴۶ ۱۱ تير ۱۳۹۹
برای واردات و معادن و آب های زیر زمینی تجدید نظر کنیم
خاک فروشی خام فروشی چرم سنگ های قیمتی و معدنی تجدیدنظر کنیم
باید قانون را اصلاح کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۱۱ تير ۱۳۹۹
تعاونی ها حتی سویا رو از قیمت تضمینی پایینتر میخرند کشاورز چی کار کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۱۱ تير ۱۳۹۹
ترا ریخته هم که هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۱۱ تير ۱۳۹۹
ترا ریخته هم که هست
Iran (Islamic Republic of)
V
۰۸:۲۰ ۱۱ تير ۱۳۹۹
خوب این چهار نفر کی هستن
چرا اسمشون رو اعلام نمیکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۱۱ تير ۱۳۹۹
جمع کنید این مافیاها رو .روغن .پسته .برنج .زعفران .خودرو .سکه .دیوانه شدیم ما ،این چند نفر مگه شناخته شده نیستن ؟از مردم عادی که نیستن چرا برخورد نمی کنید ؟.جهاد کشاورزی اگر عرضه داشتن جلوی این کشت های بی هدف رو می گرفت که یه روز پیاز اضافه میاد یه روز گوجه یه روز هندوانه .کاربرد سم هم که ماشالله زیاد شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۹ ۱۱ تير ۱۳۹۹
چرا مستقیم نمیروید سراصل مطلب ونام منحوس بی عرضه را اعلام نمی کنید تمام مشکلات کشورما از رانت خواری است ومافیا های مختلف ومتخلف مثل مافیای روغن ومافیای مسکن ومافیای چادزمشکی ومافیای شکرودیگر مافیاها همچنان دراین کشورغارت زده مشغول غارت این سرزمین هستند وما همچنان شاهد مطالب ونوشته های محافظه کارانه هستیم هنوز هم باید صبرکنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۲ ۱۱ تير ۱۳۹۹
خدا نگذره اين تنها چيزيه كه مي تونم بگم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۷:۵۸ ۱۱ تير ۱۳۹۹
اطلاع رسانی به مردم هیچ اهمیتی ندارد . اگر باشگاه خبرنگاران به مخاطب اهمیت میداد ، اعلام میکرد این 4 نفر کیا هستند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حالا چند تا کارگر یا کارمند مظلوم هم خبر دار بشه خوب که چی؟؟/
این کزارش را برای سازمان بازرسی بفرستید . برای قوه قضائیه بفرستید . برای نماینده های مجلس بفرستید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۷ ۱۱ تير ۱۳۹۹
حالا هم سلطان روغن ... جنگل فقط یه سلطان داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۱۱ تير ۱۳۹۹
ای بابا کی ایی دولت کار خوب انجام داده ?? میدونین چقد پول از مردم گرفتن واسه کارت ملی هوشمند هنو کارتای تحویل ندادن نمیتونن ی کارت ملی درست کنن چطو میخان کرونای مهار کنن وگرونی واختلاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۱۱ تير ۱۳۹۹
کارت ملی نمیتونن درست کنن ولی انواع موشک هواپیما ماهواره زیردریایی و.....درست میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۰ ۱۱ تير ۱۳۹۹
اون چهار نفر هم به یه حاج آقا وصل هستند وگرنه چرا من جای اونا نیستم!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۴ ۱۱ تير ۱۳۹۹
این وزارت خراب شده کشاورزی کی میخواد درست بشه،تا بوده وبوده وضعیت این وزارت خونه همین بوده
آخرین اخبار