با سفارش دو هزارو ۵۰۰ تنی، طراحی و ساخت ریل سوزنی نخستین بار در کشور در شرکت مادر صنعت فولاد ایران آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،با سفارش دو هزارو ۵۰۰ تنی، طراحی و ساخت ریل سوزن نخستین بار در کشور در شرکت مادر صنعت فولاد ایران آغاز شد.

مدیر مهندسی نورد شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: واردات ریل سوزن (E ۱ A ۱۶۰) امکان پذیر نیست و تأمین این محصول ارزش ملی دارد و بدون توجه به منافع مالی، طراحی این محصول آغازشده است.

محمد امین یوسف زاده افزود: در دو تا سه ماه آینده طراحی آن تمام و همزمان غلتک‌ها نیز در این مدت تأمین و تا آخر شهریوریا اوایل مهرماه ریل جدید ساخته می‌شود.

او گفت: مسئولان شرکت ساخت وتوسعه زیربنا‌های حمل ونقل کشور در بازدید از ذوب آهن اصفهان درخواست ریل سوزن داشتند که با ریل E ۱، ۶۰ هماهنگ باشد و حتی مشتری اعلام کرده تا پنج هزار تن نیز از این نوع ریل تحویل می‌گیرد.

مدیر مهندسی نورد شرکت ذوب آهن اصفهان افزود: ریل سوزن را نیمه آماده تحویل می‌دهیم سپس مشتری سر و ته ریل را تراشکاری می‌کند تا از این طریق کم کم قطار به خط مورد نظر متمایل شود.

محمدامین یوسف زاده گفت: سوزن‌ها همچون چهار راه هستند و زمانی که از ایستگاه اصلی به سمت شهری حرکت می‌کنیم و قطار قصد تغییر جهت دارد این ریل سوزن به صورت خودکار یا دستی مسیر را عوض می‌کند.

او افزود: ریل سوزن، محصول خاصی است که تأمین آن به شدت مشکل و غیرممکن شده است چرا که هیچ نوع محور تقارنی ندارد و در نورد هر چه پروفیل نا متقارن‌تر باشد تولید آن سخت‌تر می‌شود.

در حال حاضر ماهانه حدود شش هزار تن ریل معمولی در ذوب آهن اصفهان تولید می‌شود و چشم انداز تولید این محصول ماهانه ۱۰ هزار تن است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار