سرهنگ سیدعلی میراحمدی گفت: خودرو‌های پرخطر از طریق پهپاد نظارتی در محور اصلی استان سمنان شناسایی می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سرهنگ سیدعلی میراحمدی جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: به کارگیری پهپاد در محور‌های مواصلاتی استان سمنان تنها جنبه پیشگیرانه و نظارتی دارد و از این طریق شناسایی و اقدامات لازم برای برخورد با رانندگانی که به هشدار‌های پلیس بی‌توجهی می‌کنند انجام می‌شود.

او از به کارگیری تجهیزات مدرن و نوین به‌خصوص پهپاد در محور‌های مواصلاتی استان سمنان برای پیشگیری از سوانح و تصادفات خبر داد و افزود: پهپاد بر ترافیک جاده‌ای نظارت می‌کند و پلیس با استفاده از این فناوری در جریان آخرین شرایط و وضعیت تردد قرار می‌گیرد.

سرهنگ میراحمدی تاکید کرد: کنترل تخلفات حادثه‌ساز از جمله سرعت و سبقت غیرمجاز از دیگر قابلیت‌هایی است که پهپاد در اختیار پلیس قرار می‌دهد.

جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: علاوه بر پهپاد، استفاده از دوربین‌های هوشمند ثابت و به کارگیری دوربین‌های کنترل سرعت سیار توسط تیم‌های گشتی نیز همچنان به قوت خود باقی است.

او تصریح کرد: پلیس برای کاهش سوانح رانندگی و تلفات ناشی از آن تمام ظرفیت‌ها و توان‌مندی‌های درون و برون‌سازمانی را بسیج کرده و اقدامات گوناگونی را اجرایی می‌کند.

سرهنگ میراحمدی با اشاره به مرگ سالانه هزاران نفر براثر سوانح رانندگی در جاده‌ها اظهار داشت: با اقدامات گسترده صورت گرفته این موضوع در سال‌های اخیر روندی کاهشی به خود گرفته است.

جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان با تاکید بر اینکه حتی فوت یک نفر نیز بر اثر تصادفات برای پلیس ناراحت‌کننده است افزود: برنامه‌های گوناگون و متنوعی برای ارتقاء فرهنگ ترافیک و نهادینه‌سازی رانندگی قانونمند در معابر شهری و جاده‌ها انجام شده که بسیاری از آن همچنان نیز در دست اجراست.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.