افزایش آگاهی مردم انگلیس از جنایات رژیم صهیونیستی/ حزب کارگر پس از کوربین هوادار اسرائیل شده است

رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی در لندن اعتقاد دارد مردم انگلیس برخلاف سیاستهای رسمی از جنایات اسرائیل حمایت نمی‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از قدسنا، همزمان با مطرح شدن طرح الحاق اراضی فلسطینی توسط بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و حمایت بی‌چون و چرای واشنگتن از طرح‌های استعماری رژیم اشغالگر در فلسطین اشغالی و سرپوش گذاری رسانه‌های دولت‌های غربی بر روند اجرای پروژه‌های استعماری صهیونیسم در اراضی اشغالی در گفت‌وگویی با دکتر مسعود شجره، رئیس کمیسیون سیاسی حقوق بشر اسلامی در انگلیس به وضعیت رسانه‌ای و آگاهی مردم و مواضع سیاسی مقامات این کشور در مواجهه با طرح الحاق (یا همان اشغال) اراضی فلسطینی ۱۹۶۷ پرداختیم.

حزب کارگر همسو با حزب محافظه‌کار حامی رژیم صهیونیستی شده است

شجره در ابتدای سخنانش به توضیح ابعاد همسوگرایانه سیاست‌های دولت و احزاب انگلیسی در برخورد با طرح جدید رژیم اشغالگر پرداخت و گفت: متاسفانه طی سال‌های اخیر شاهد این بوده‌ایم که دولت‌های غربی و اروپایی روز به روز به سوی گروه‌ها و جریانات صهیونیستی گرایش پیدا کرده‍‌‌اند و دولت کنونی انگلیس بویژه حزب «محافظه کار» شدت حمایتش از رژیم صهیونیستی را افزایش داده است.

او افزود: علاوه بر این، احزاب مخالف محافظه کار‌ها از جمله حزب کارگر نیز پس از استعفای جرمی کوربین، رئیس این حزب در سال گذشته، خودشان را به شدت به گروه‌های صهیونیستی نزدیک کرده اند و به طور علنی حمایت شان را از رژیم اشغالگر نشان می‌دهند. اکنون رئیس حزب کارگر شخصی است که تمایلات ضد فلسطینی دارد. او چندی پیش و پس از روی کار آمدن به عنوان رئیس حزب کارگر وزیر آموزش و پرورش انگلیس را به خاطر اظهارنظرهایی در حمایت از فلسطینی‌ها از کار برکنار کرد!

نهادهای واقعی حقوق بشری تحت فشار دولت انگلیس هستند

او در ادامه به تحت فشار قرار گرفتن نهاد‌های واقعی حقوق بشری که در مسیر حمایت از فلسطینی‌ها تلاش می‌کنند، اشاره کرد و افزود: متاسفانه ما می‌بینیم که در آمریکا، فرانسه و انگلیس آنانی که تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی تقویت می‌کنند، تحت فشار قرار گرفته اند و دولت انگلیس در این راستا تلاش کرده تا فشار‌های حقوقی وارد کند؛ اما خوشبختانه ما در دادگاه‌هایی که شاهد برگزاریشان بودیم، دیدیم که گروه‌های حمایتگر از فلسطینیان توانستند رای مثبت را اخذ کنند و علی رغم تمامی فشار‌های ناجوانمردانه از سوی صهیونیست‌ها موفق از کارزار خارج شوند.

رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی در لندن در بخشی از سخنانش همچنین گفت که یکی از بزرگترین دستاور‌های گروه‌های حقوق بشری این بود که توانستند مانع به تصویب رساندن طرح ممنوعیت تحریم رژیم صهیونیستی شوند.

مردم انگلیس به جنایات رژیم صهیونیستی در حق فلسطینی‌ها واقف می‌شوند

شجره همچنین با ابراز امیدواری درباره  سوق دهی صحیح و مناسب اذهان عمومی شهروندان عادی انگلیس در اطلاع پیدا کردن از جنایات رژیم صهیونیستی در حق فلسطینی‌ها گفت: متاسفانه دولت انگلیس طرفداری قابل ملاحظه‌ای از رژیم صهیونیستی داشته است و حتی می‌شود گفت یکی از بزرگترین طرفداران رژیم صهیونیستی در سراسر جهان است؛ اما نکته جالب توجه آن است که علی رغم کشش روزافزون سران و روسای دولتی کشور‌های غربی بویژه انگلیس به سوی صهیونیست‌ها که با هزینه‌های سرسام آور یهودی‌ها برای جذب هواداران در راستای حمایت سیاسی از تفکرات رژیم صهیونیستی همراه است و بسیاری از همین سران حمایت از صهیونیسم را راه موفقیت سیاسی خود می‌دانند، اما در مقابل آگاهی شگفت انگیزی میان ملت انگلیس درباره ظلم‌ها و جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین بوجود آمده است. طرفداری مردم عادی از فلسطینی‌ها در حال افزایش است و این موضوع بسیار امیدوارکننده است.

او در پایان گفت‌وگوی ویدیویی خود با قدسنا توضیحاتی را نیز درباره فعالیت‌های انجمن‌های حقوق بشری در انگلیس ارائه کرد و تاکید کرد: انجمن حقوق بشر اسلامی و دیگر گروه‌های حقوق بشری تنها سازمان‌هایی هستند که با فعالیت‌هایشان توانسته‌اند حمایت قشر قابل توجهی از ملت انگلیس را جلب کنند.

شجره افزود: یکی از دلایلی که آگاهی مردم این کشور در رابطه با رژیم صهیونیستی و جنایات آن ارتقا پیدا کرده است فعالیت همین گروه‌هاست به همین علت است که روزانه جنبش‌ها و دست‌های پشت پرده صهیونیستی فشارهایشان را علیه نهاد‌های حقوق بشری و حامی ملت فلسطین افزایش داده اند و در این راه از هیچ مکانیزمی از جمله مکانیزم‌های حقوقی و افترا‌های ضد یهودی بودن دریغ نکرده اند. اما در عین حال موفقیت گروه‌های مردمی مانند سازمان کنفرانس حقوق بشر اسلامی در آگاهی بخشیدن به مردم در رابطه با فلسطین بسیار چشمگیر بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار