نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: جمعیت هلال احمر با افراد متخصص و آموزش دیده و امکانات مدرن یک نیاز ضروری و مهم است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،حجت الاسلام و المسلمین محمد باقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در دیدار با مسئول دفتر نمایندگی دفتر نماینده مقام معظم رهبری در هلال احمر مازندران و رئیس جمعیت هلال احمر استان،گفت: جمعیت هلال احمر با افراد متخصص و آموزش دیده و امکانات مدرن یک نیازضروری و مهم است.

او افزود: هلال احمر نهادی است که در شرایط سختی به سراغ مردم می‌آید، جمعیتی که بعد مردمی دارد و دنبال شهرت و ریا نیست.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی لائینی با بیان اینکه در آغاز اسلام و زمان‌های گذشته هم نهادی شبیه هلال احمر داشتیم،گفت: با توجه به اینکه طبق آیه قرآن کسی که صدای مسلمانی را بشنود و کمک نکند مسلمان نیست، این یعنی کل مردم جمعیتی باید از هلال احمر باشند که البته آیات و روایات زیادی در مورد کمک در زمان مصیبت و سختی داریم.

او افزود: باید این جمعیت مدرن و مجهز و امکانات به روز باشند و آموزش‌های کافی را دیده باشد.
 
حجت الاسلام و المسلمین محمدی لائینی،گفت: سرمایه اصلی جمعیت هلال احمر اعتماد مردم است، این مناسب نیست که حادثه‌ای اتفاق بی‌افتد و مردم بگویند ما خودمان وارد عمل می‌شویم.

او  خطاب به حاضران در جلسه، افزود: شما باید اعتمادسازی کنید، سلامت، درستکاری و امانت‌داری، حسن خلق، ایثار و فداکاری در صحنه حادثه برای جلب رضایت مردم بسیار ضروری است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی لائین گفت: از دیگر ویژگی هلال احمر این است که مقام معظم رهبری در این بخش نماینده دارد و این بدان معنا است که ایشان انتطار بیشتری از هلال احمر دارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران در پایان با اشاره به یاد و خاطره آیت الله طبرسی و حجت الاسلام ساداتی، گفت: این بزرگان خدمات ارزنده‌ای در این مجموعه داشتند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.