وزیر جهاد کشاورزی از اختصاص ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح آبیاری پایاب سد گیوی شهرستان کوثر خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، خاوازی ،  وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از چند طرح کشاورزی در شهرستان کوثر گفت: با اجرای این طرح، اراضی دیم منطقه به سامانه آبیاری نوین مجهز شده و سبب رونق کشاورزی منطقه خواهد شد.

با اجرا، تکمیل و بهره‌برداری از طرح آبیاری اراضی پایاب سد گیوی، آب بیش از هشت هزار هکتار از اراضی کشاورزی تامین خواهد شد.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی نیز در بازدید وزیر جهاد کشاورزی از طرح‌های حوزه کشاورزی شهرستان کوثر گفت: این شهرستان در تولید محصولات زراعی و باغی از مناطق مستعد کشور به شمار می‌رود و با اجرای طرح‌های تکمیلی در پایاب سد گیوی، این منطقه به قطب مهم تولیدات کشاورزی کشور تبدیل خواهد شد.

نظری افزود: برای توسعه کشاورزی جنوب استان اردبیل توجه ویژه دولت لازم است تا طرح پایاب سد گیوی به شکل جدی اجرا و تکمیل شود.

او خواستار احیای اراضی حاشیه رود قزل‌اوزن در شهرستان کوثر و خلخال شد و اظهارداشت: با برق‌دار کردن اراضی حاشیه این رودخانه و پمپاژ آب، می‌توان ۱۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی منطقه را به اراضی آبی تبدیل کرده و به مردم واگذار نمود.

استاندار اردبیل نیز در این بازدید، خواستار تسریع در اجرای پروژه پایاب سد گیوی با محوریت جهش تولید شد و گفت: دولت برای اجرای این طرح ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری می‌کند.

بهنامجو افزود: اجرای این طرح موجب افزایش ۱۲ هزار هکتاری سطح اراضی آبی استان شده و تولیدات کشاورزی استان را به طور چشمگیری افزایش خواهد داد.

وزیر جهاد کشاورزی برای سفر دو روزه بعدازظهر دیروز به استان اردبیل آمده و از امکانات، تاسیسات و طرحهای مهم حوزه کشاورزی و دامپروری استان بازدید کرده و به بررسی راه کارهای تسریع اجرای این طرح ها می پردازد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.