دومین رویداد ملی ایده‌پردازی و ساخت نانو حسگر‌های زیستی تشخیص سریع در شهریور امسال برگزار می‌شود.

به گزارش حوزه فناوریگروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه پیشران طراحی و ساخت حسگر‌های تشخیص سریع به عنوان اولین شبکه ملی نوآوری در حوزه فناوری‌های راهبردی با همکاری و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستاد توسعه زیست فناوری کشور، با هدف بومی‌سازی فناوری‌های راهبردی طراحی و ساخت سامانه‌های تشخیص سریع در کاربرد‌های مختلف پزشکی و غیر پزشکی، دومین رویداد ملی ایده پردازی و طراحی و ساخت نانو حسگر‌های زیستی تشخیص سریع را شهریور سال جاری در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار می‌کند.

 ابوالفضل میرزاپور دبیر شبکه پیشران و رویداد ملی طراحی و ساخت نانو حسگر‌های زیستی تشخیص سریع اظهار کرد:  بومی‌سازی این فناوری در کشور و ظرفیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی گسترده دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی در حوزه طراحی و ساخت نانوحسگر‌های زیستی ضروری است.

او افزود: این رویداد ملی بستری جهت هدفمندسازی و هم‌افزایی ظرفیت‌های علمی و دانش کشور به منظور توسعه فناوری و ارتقاء کارآفرینی در حوزه حسگر‌های زیستی است.

میرزاپور ادامه داد: باوجود توانمندی‌های دانشی کشور در این حوزه، متاسفانه بخش قابل توجهی از نیاز کشور در این حوزه از طریق واردات تامین می‌شود. در حالی که امکان دستیابی به این فناوری‌ها در داخل و با تکیه بر توانمندی متخصصان داخلی وجود دارد.

دبیر دومین رویداد ملی ملی ایده پردازی و طراحی و ساخت نانو حسگر‌های زیستی تشخیص سریع مهمترین حوزه‌های موضوعی رویداد را طراحی و ساخت انواع حسگر‌های تشخیص مستمر بیرون بدنی و درون بدنی، طراحی و ساخت نانوحسگر‌های تشخیصی LFA، طراحی و ساخت حسگر‌های تشخیصی سریع پوشیدنی و طراحی و ساخت حسگر‌های تشخیص سریع غیر متعارف اعلام کرد.

او تصریح کرد: مهمترین هدف این رویداد، راه‌اندازی شبکه‌ای از افراد خبره و متخصص در این حوزه است که تا کنون پژوهش‌های قابل توجهی در این حوزه داشته‌اند. این رویداد بستری برای هم افزایی و تمرکز این متخصصان بر مسائل کلیدی کشور در این بخش فراهم خواهد کرد.


بیشتر بخوانید


استادان، دانشجویان، صاحبنظران و خبرگان علمی که در این حوزه فعالیت کرده و طی تحقیقات و پژوهش‌های خود به نمونه‌های آزمایشگاهی دست یافتند، می‌توانند طرح‌های خود را تا تاریخ ۳۱ تیر از طریق سایت شبکه پیشران به دبیرخانه رویداد ارسال کنند.

طرح‌های برگزیده ضمن دریافت گواهی تائید از حمایت‌های تجاری سازی شبکه بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار