رئیس جمهور ونزوئلا فرستاده اتحادیه اروپا در این کشور را اخراج کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا گفت فرستاده اتحادیه اروپا در کاراکاس باید در عرض ۷۲ ساعت آینده این کشور را ترک کند.

وی این دستور را بعد از آن داد که اتحادیه اروپا گروهی از مقامات ونزوئلا را به ادعای اقدام علیه کنگره این کشور تحریم کرد. کنگره ونزوئلا در کنترل مخالفان مادورو قرار دارد.

ساعاتی قبل اتحادیه اروپا ۱۱ مقام ونزوئلایی را به دلیل آنچه تضعیف دموکراسی خواند در لیست تحریم های خود قرار داد. به این ترتیب مجموع مقامات ونزوئلایی که در لیست تحریم های اتحادیه اروپا قرار گرفتند به ۳۶ تن رسید.

دونالد ترامپ از زمان روی کار آمدن در آمریکا، فشار گسترده‌ای را متوجه دولت ونزوئلا کرده است تا جایی که تحریم‌ها، اقتصاد این کشور را در آستانه نابودی قرار داده بود. همزمان فشار‌های سیاسی علیه کاراکاس ادامه پیدا کرد و واشنگتن تمام حمایت خود را معطوف به قدرت رسیدن خوان گوایدو سرکرده مخالفان و شکست دولت قانونی ونزوئلا کرد.

با این وجود و در پی استمرار همکاری‌های اقتصادی چین، روسیه و ایران ونزوئلا توانست اقتصاد خود را به نحوی حفظ کند و مجددا ثبات را در داخل کشور خود ایجاد کند. 

تحریم‌های آمریکا حتی مشکلات فراوانی در حوزه بهداشتی ایجاد کرد و در پی شیوع ویروس کرونا در ونزوئلا زندگی هزاران شهروند این کشور را با خطر مواجه کرد. دادستان کل این کشور در این‌باره گفته بود که تحریم‌های ضدانسانی آمریکا علیه ونزوئلا راه کمک‌های بشردوستانه را بسته و  واشنگتن قصد کشتن انسان‌های بی‌گناه را دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۱۰ تير ۱۳۹۹
یه جاسوس رو بیرون انداختن...بهتر.
آخرین اخبار