رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : خوشبختانه در روز‌های اخیر تعداد مراجعین و افراد بستری در بیمارستان‌های گلستان و فارابی کاهش یافته است .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : خوشبختانه در روز‌های اخیر تعداد مراجعین و افراد بستری در بیمارستان‌های گلستان و فارابی کاهش یافته وامیدوارم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هفته‌های آینده در استان این روند کاهشی ادامه یابد.

او گفت : دستورالعمل جدیدی در خصوص انجام غربالگری بیماری کرونا ابلاغ شده که بر اساس این دستورالعمل تست تشخیصی کرونا برای تمام افراد انجام نمی‌شود.

مرادی افزود : بر این اساس تست تشخیصی کرونا تنها از افراد بالای ۶۰ سال که دارای علائم هستند، افراد زیر ۶۰ سال علامت دار که دارای بیماری زمینه‌ای بوده و در معرض خطر می‌باشند، مادران باردار، پرستاران و کادر درمانی که در بخش کووید ۱۹ فعالیت می‌کنندو همچنین کارکنان ورودی زندان‌ها و معتادین متجاهر گرفته می‌شود.

او افزود : بنابراین از این پس با کاهش تعداد مراجعین در مراکز ۱۶ ساعته مواجه خواهیم بود و تعداد درخواست‌ها برای انجام تست کرونا کاهش یافته و این امر موجب تسهیل در ارائه خدمات لازم به افراد در معرض خطر در استان خواهد شد.

مرادی ادامه داد : در حال حاضر تعداد۳۷ نفر از نیرو‌های بسیجی توسط بسیج جامعه پزشکی جهت فعالیت در بخش‌های کووید بیمارستان‌های فارابی، گلستان و امام رضا (ع) معرفی شده اند.

او افزود : معرفی داروی MAB۹۸ موثر در درمان بیماری کووید ۱۹ و بحث و بررسی تحقیقات انجام شده در خصوص تاثیر مصرف دارو در بیماران سرپایی و بستری در بیمارستان و راه اندازی خط تولید دارو پس از تایید و کارآزمایی بالینی وهمچنین طی کردن مراحل لازم از مباحث مهم است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.