دارو و برنج، رکوردار کشفیات کالای قاچاق

دارو و اقلام بهداشتی و برنج بیشترین کشفیات قاچاق کالا را در سه ماه گذشته در خراسان جنوبی به خود اختصاص داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  دبیری دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی، ارزش کالای قاچاق کشف شده از آغاز امسال را ۱۱ میلیارد و ۲۳۸ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این رقم در مقایسه مدت مشابه پارسال ۸ درصد کاهش داشته است.

او افزود: در این مدت ۵۵۵ پرونده به ارزش زیر ۱۰۰ میلیون تومان و ۱۸ پرونده بالای ۱۰۰ میلیون تومان تشکیل شد که دارو، اقلام بهداشتی و برنج بیشترین پرونده را به خود اختصاص داد.


بیشتر بخوانید


دبیری بیان کرد: قاچاق دارو و اقلام بهداشتی ۵۵۱ درصد و برنج ۱۶۷ درصد افزایش و در مقابل فراورده‌های نفتی ۸۸ درصد، کیف و کفش ۱۶۳ درصد، تجهیزات ماهواره ۵۶ درصد، سیگار ۷۴ درصد، پوشاک ۵۶ درصد، لوازم بهداشتی ۷۸ درصد، لوازم خانگی ۹۵ درصد و مواد خوراکی ۲۲ درصد کاهش داشته است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، قاچاق طلا و دلار را به عنوان رویکرد جدید قاچاقچیان با توجه به افزایش بهاء آن اعلام کرد و اظهار کرد: در این خصوص ۲ پرونده سنگین در سه ماه گذشته در استان تشکیل شد.

او با بیان اینکه  پلیس اقتصادی در استان بزودی در حال شکل گیری است، تصریح کرد: امید است با ایجاد آن، مقابله با قاچاق کالا در کنار تلاش سایر دست اندرکاران شتاب بیشتری گیرد.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار