دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر استان اردبیل گفت: میزان کشفیات موادمخدر در سه ماه اول امسال نسبت به زمان مشابه سال قبل ۲۸ درصد افزایش دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  بهنام بهشتی، دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر استان اردبیل امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خلخال گفت: این افزایش حاکی از افزایش تلاش نیروی انتظامی و دست‌اندرکاران مبارزه با موادمخدر برای ریشه‌کنی اعتیاد از جامعه است.

او با بیان اینکه مصرف سیگار و مواد دخانی دروازه ورود به اعتیاد است، افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده ۹۵ درصد معتادان سیگار مصرف می‌کنند و قانون مشخصی برای ممنوعیت استفاده از سیگار و پیشگیری از دسترسی راحت افراد کم سن و سال به این کالای با تقاضای مصرف بالا وجود ندارد.

بهشتی با اظهار تاسف از اینکه قبح مصرف قلیان و سیگار شکسته شده و بین خانواده‌ها مصرف گسترده سیگار دیده می‌شود، گفت: مطابق مطالعات، ۵۵ درصد والدین زمانی از مصرف مواد توسط فرزندانشان مطلع می‌شوند که کار از کار گذشته و معتاد شده است.

او با بیان اینکه برخی باورهای غلط پیرامون مصرف موادمخدر از جمله ممانعت از پیری، سلامتی جسم و درمان بیماری‌ها و جوان‌سازی شکل گرفته که خلاف واقع و با هدف فروش هرچه بیشتر آن است، افزود: مشابه این باورهای غلط پیرامون بیماری کرونا مطرح شده بود که فرد با مصرف مبتلا نمی‌شود، در حالی که چنین باوری اشتباه است.

دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر استان اردبیل گفت: لازم است خانواده‌ها با دقت و مراقبت از فرزندان خود از مصرف سیگار و موادمخدر ممانعت کرده و اطلاع لازم را به فرزندان خود در خصوص عواقب شوم مصرف مواد دخانی انتقال دهند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.