بیش از سه هزار دانش آموز بوشهری در آزمون ورودی دبیرستان‌های نمونه دولتی ثبت نام کردند

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش بوشهر گفت: سه هزار و ۴۱۶ نفر در آزمون ورودی دبیرستان‌های متوسطه نظری و هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای نمونه دولتی ثبت نام کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حسین درتاج  معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: زمان ثبت نام آزمون ورودی مدارس نمونه متوسطه دوم از ۲۰ تا ۳۰ خرداد بود که از ۲ تا ۵ تیر تمدید شد و در این دوره زمانی سه هزار و ۴۱۶ نفر از طریق سامانه سنجش در این آزمون نام نویسی کرده اند.

او ادامه داد: از این تعداد داوطلب، هزار و ۵۹ نفر شامل ۲۷۵ نفر در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای نمونه دولتی و ۷۸۴ نفر در دبیرستان‌های متوسطه نظری نمونه دولتی پذیرفته می‌شوند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش بوشهر با بیان اینکه این آزمون در ۲۰ تیر به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود، افزود: کارت ورود به جلسه آزمون شامل از سه روز قبل از تاریخ برگزاری آزمون، از طریق سامانه ثبت نام در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.

درتاج افزود: نتایج آزمون در هفته اول مرداد در همین سامانه منتشر می‌شود.

او همچنین در خصوص ثبت نام در مدارس نمونه دولتی در دوره متوسطه اول گفت: در دوره متوسطه اول آزمون ورودی برگزار نمی‌شود و دانش آموزان با ارائه مستندات، امتیازبندی می‌شوند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه ثبت نام در این مدارس از ۲۵ خرداد تا ۲ تیر بوده است، عنوان کرد: ۵۵۰ نفر متقاضی از طریق پایگاه همگام فرم‌های خودارزیابی را تکمیل کرده‌اند.

درتاج با اعلام اینکه متقاضیان باید از ۴ تا ۱۱ تیر ماه مدارک و مستندات خود را به مدرسه نمونه موردتقاضا تحویل دهند، ادامه داد: نتایج اولیه ارزیابی در ۳۰ تیر و پس از بررسی اعتراضات، نتیجه نهایی در ۵ مرداد اعلام می‌شود.

او در مدارس نمونه شهرستان‌های جم، دیر و تنگستان فقط پذیرش دانش آموز به صورت غیرخوابگاهی است، بیان کرد: در دو منطقه شبانکاره و سعد آباد با هدف پذیرش دانش آموزان روستایی، مدارس به صورت شبانه روزی اداره می‌شوند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.