رئیس بنیاد مستضعفان گفت: ۲۳۰ میلیارد تومان از طریق بنیاد مستضعفان به بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) برای ودیعه و اجاره مسکن مددجویان اختصاص داده شد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان گفت: با توجه به گزارش‌هایی که از سطح جامعه دریافت کرده ایم متاسفانه قیمت رهن و اجاره ساختمان به صورت سرسام آوری افزایش پیدا کرده است و تامین مبلغ رهن و اجاره برای مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی بسیار سخت است.

وی افزود: هفته گذشته روسای سازمان بهزیستی و کمیته امداد به بنیاد مستضعفان مراجعه و گزارشی از وضعیت مددجویان ارائه دادند و از ما درخواست کمک کردند.

رئیس بنیاد مستضعفان بیان کرد: ما در بنیاد مستضعفان تصمیم گرفتیم در عرصه رهن و اجاره به مددجویان کمک کنیم که بر همین مبنا قرار است برای ودیعه مسکن و اجاره مددجویان کمیته امداد و بهزیستی ورود پیدا کنیم.


بیشتر بخوانید

هدیه یک میلیون تومانی بنیاد مستضعفان به کارکنان آرامستان‌ها


فتاح گفت: ۲۳۰ میلیارد تومان از طریق بنیاد مستضعفان به بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) برای ودیعه و اجاره مسکن مددجویان اختصاص داده شد.

وی تصریح کرد: برای اجاره مسکن نیز ۸۰ میلیارد تومان بلاعوض و نقد به حساب دو نهاد حمایتی امروز پرداخت می‌کنیم. این پول در صندوق ولایت کمیته امداد واریز می‌شود و مددجویان طبق دستور العمل‌ها می‌توانند برای دریافت کمک ودیعه به این صندوق مراجعه کنند.

وی افزود: در ابتدا قرار بود این کمک هزینه فقط به مددجویان پرداخت شود که قرار شد افراد خارج پوشش کمیته امداد و بهزیستی هم بتوانند از آن کمک استفاده کنند.

رئیس بنیاد مستضعفان بیان کرد: مقرر شد هر میزانی که بنیاد مستضعفان وارد صندوق کند به میزان ۵۰ درصد آن نیز کمیته امداد و سازمان بهزیستی پرداخت داشته باشد.

فتاح گفت: امروز بنیاد مستضعفان ۱۵۰ میلیارد تومان به صندوق قرض الحسنه ولایت کمیته امداد امام خمینی (ره) واریز می‌کند و قرار است ۷۵ میلیارد تومان هم آن‌ها پرداخت داشته باشند.

وی گفت: دریافت این ودیعه بدون کارمزد وسود صفر درصد است.

رئیس بنیاد مستضعفان بیان کرد: شناسایی افراد نیازمند با سازمان بهزیستی و کمیته امداد است، البته اجازه داده شده افراد غیر مددجو هم از این تسهیلات استفاده کنند.

فتاح بیان کرد: بنیاد مستضعفان از ابتدای کرونا کمک‌های خود را شروع کرده و مبلغ ۵۷۰ میلیارد تومان نقدی  به کمیته امداد و سازمان بهزیستی پرداخت کرده است و در مجموع یک هزار و ۳۸۰ میلیارد تومان نقدی کمک بنیاد مستضعفان در دوران کرونا به نیازمندان بوده است که یک سوم آن به بهزیستی و کمیته امداد بوده است.

وی افزود: کمک بنیاد مستضعفان برای ودیعه مسکن برای اولین بار بوده است و به مردم اطمینان می‌دهیم بنیاد تا پایان کرونا کنار دولت باشد.  حدی برای پرداخت ودیعه مسکن به هر خانواده تعیین نکرده ایم.

فتاح بیان کرد: بنیاد مستضعفان به وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد داده است که می‌تواند برای ساخت مسکن نیازمندان زمین در اختیار آن‌ها قرار دهد.

وی گفت: در حال حاضر بنیاد علوی در ساخت مسکن برای نیازمندان فعال است و ماه گذشته نیز تفاهم نامه ساخت مسکن برای خانواده‌های دارای دو معلول را امضا کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ضرغام
۰۳:۵۱ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
سلام من جوانی ۳۲ساله متاهل دارای۲فرزند حدود هشت سال هست بیمار هستم تحت پوشش هیچ نهادی نیستم هیچ درامدی ندارم مسکن ندارم داخل خانه خشت گلی زندگی میکنم از شما دخواست کمک و رسیدگی را دارم اجرکم من الله توفیق
Iran (Islamic Republic of)
عليرضا
۰۰:۰۳ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
همش دروغه میدن به آشناهای خودشون من خودم وهمسرم هردو معلول هستیم ودوتا بچه هم داریم که تو ی اتاق بیست متری زندگی می‌کنیم ده بار هم از بهزیستی اومدن بازدید وهیچ کاری هم برامون نکردن فقط الکی میان بازدید
آخرین اخبار